Jump to content

Umarex 418


CCOB

Recommended Posts

Ser at umarex har en 22 HK 418, den burde det vært enkel skuring å fått innvilge på mitt lokale kontor eller?

 

 

Lurer bare på om det er noen som har prøvd på det her eller om jeg må være første mann?

 

Hadde vært morosamt å hatt en slik i samlingen :-)

Link to comment
Share on other sites

jeg tror ikke det vil være så lett og få innvilgelse til noe slik finnes andre 22lr m4 cloner som er blitt prøvd før men som man bare kan få vist man er med i Norsk offisersforbund? om jeg ikke tar feil

 

men for min del uansett så synes jeg det er litt "villt" at det ikke er tatt noe seriøst initiativ på og få til et slags

praktisk skytter gren for 22lr noe som kunne kallt seg for noe som praktisk nærkamp der hurtighet på kloss hold i kansje baner som var byggd som hus osv bare en løs ide fra meg da

billig og greit er det værtfall og flere vil få sjangsen til og drive med noe slikt

 

http://www.hk22rimfire.com/

Link to comment
Share on other sites

jeg tror ikke det vil være så lett og få innvilgelse til noe slik finnes andre 22lr m4 cloner som er blitt prøvd før men som man bare kan få vist man er med i Norsk offisersforbund? om jeg ikke tar feil

 

men for min del uansett så synes jeg det er litt "villt" at det ikke er tatt noe seriøst initiativ på og få til et slags

praktisk skytter gren for 22lr noe som kunne kallt seg for noe som praktisk nærkamp der hurtighet på kloss hold i kansje baner som var byggd som hus osv bare en løs ide fra meg da

billig og greit er det værtfall og flere vil få sjangsen til og drive med noe slikt

 

Og hvilket forbund tror du ville ha interesse av en skytegren kallt "praktisk nærkamp"?

 

At det dukker opp en .22 divisjon i IPSC er vel ikke utenkelig, men den vil nok være sportslig orientert.

Å leke krig har nok de fleste skytterorganisasjoner (og skyttere for den del) vokst fra.

Link to comment
Share on other sites

vel nå vrir du jo ganske godt på det jeg sier

har aldri sagt vi skal "leke" krig på noen måte

navnet var kun til tenkt en slags beskrivelse og ikke glem at praktisk skyting ble tideligere kalt strids skyting

det at ingen har jobbet med en 22lr gren i norge er jo litt utrolig da man ofte har søkt nye medlemer i skytter sporten

Link to comment
Share on other sites

Ja, og nøkkelordet her vel kanskje "tidligere"

Hvis du ikke vil at jeg skal tolke "skyteprogrammet" ditt som krigslek så kunne du jo kommet opp med et annet navn, og kanskje et skyteprogram som ikke høres ut som husrydding.

 

Såvidt jeg vet kan du også skyte med .22 både i NJFF og DFS.

Link to comment
Share on other sites

vist du hadde tatt deg bryet til og faktisk lese det jeg skrev "løs ide" så ville du vært forsiktig med og tolke noe som helst

jeg aner en smule amper negativitet fra din side som egentlig ikke hører hjemme her på kammeret

og det at praktisk skyting er basert på en militær karakter kan du aldri komme vekk ifra

og det og sette opp en innendørs bane har ikke nødvendigvis noe med husrydding og gjøre

hvor du klarer og dra opp det får du stå for selv

men vist du mener at det og sette opp en vanelig praktisk bane innen dørs blir som hus rydding

ja kansje praktisk skyting ikke er så ulikt og leke krig...noe jeg er uenig med deg i

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg skyter jo praktisk selv, og synes ikke det det ligner på å leke krig, men jeg synes ditt påtenkte skyteprogram gjorde det, og synes ikke det hører hjemme i skytesport, uansett om du skriver løs ide eller ikke så er det du som velger å kalle det nærkamp, og nærkamptrening driver man ikke med innen skyttersporten i Norge.

Link to comment
Share on other sites

uansett hva du måtte mene om praktisk skytting eller tideligere stridsskyting er at selv om du endrer navnet så endres ikke

sports formen jeg sier ikke på noen måte at det er og leke krig eller er noe krigs relatert men dette med våpen av militær karakter samt disiplin innen hurtighet og treffsikkerhet er nøkkel ord som går igjen i militæret og det er jo en grunn for at det ble kalt strids og ikke praktisk den gang men over til tråden som vedkommende startet så ville jeg sett at 22 versioner kommer på banen uavhenging hvilken bane type som skal brukes

Link to comment
Share on other sites

For å komme tilbake til tema, det er diskusjoner i IPSC om å starte en .22 rifledivisjon, og i og med at man ikke opererer med fantasifulle navn i IPSC så kommer den sikkert bare til å hete .22 semi auto open eller noe i den duren, men siden det bare er et forslag så skal det stemmes på og innføres osv. så innen det eksisterer en .22 rifledivisjon i IPSC så er du kanskje gammel nok til å ha fullført førstegangstjenesten og meldt deg inn i NROF, og da kan du jo bare kjøpe en .22 AR der :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vel Litago, om du ikke klarer å se likheten mellom "nærkamp" og "nærstrid" som er det militære uttrykket, og dermed også linken til paramilitærheter så klarer ivhertfall jeg det.

 

At du får litt motbør på det synes jeg hører hjemme på Kammeret når det er her du fremmer slike tanker.

NFPS driver ikke militær trening, men sport. Det må da være lov å poengtere.

 

Dine løse tanker heter "SIBO- Strid i bebygde Områder" på det militære fagspråket, og så vidt jeg vet er det ikke noen sportslig paralell til det i norge. Ikke med skytevåpen ihvertfall.

 

Paintball og softgun folket får ha meg unnskyldt, deres aktiviteter krever ikke godkjente skyteprogram eller våpenlisens.

 

Skal .22 taktisk utseende halvautomater godkjennes bør vi heller jobbe innenfor gjeldende regelverk heller enn å prøve å få godkjent trening av bygerilja. Regeln mot militært utseende for jaktvåpen for eksempel, er et punkt hvor vi kan gi saklige motargumenter, og hvor det bør være mulig å etterhvert få gjennomslag.

 

Å fortelle hverandre hvor store idioter vi synes POD er blir bare brønnpissing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...