Jump to content

Ladebenken din - hvordan er den??


FMH

Recommended Posts

Jeg lurer på hvordan ladebenken/ladekroken til folket her inne ser ut!

 

Har nettopp anskaffet meg mitt første ladesett og holder på etablere ladebenken min :D

Hadde derfor vært interessant og høre/se hvordan folket her har ordnet seg på ladeplassen sin.....for å få noen tips og innspill til hvordan man for det best mulig der. (blir nok noen timer der inne når man kommer igang :D )

 

Alle tips og innspill er interessante...

Link to comment
Share on other sites

Du verden....den så flott ut hansen! Var ryddig og fint på bildet da!

 

Tror det er fase 2 hos meg, så avansert :D

 

Godt meg benkeplass og hyller ser jeg. Jeg ser for meg noe lignende høyresiden på bildet.....

Link to comment
Share on other sites

Hansen:

ER det benkeplate fra IKEA du har til høyre på bildet?

Venter på ladesett selv, og må bygge meg en benk. Har lurt litt på hva jeg skal ha som benkeplate.

 

Er det noen som har tegninger på en ladebenk? Så jeg kan komme på noen ideer. Prøvde å søke, men må ha sett det under sluttstykkets tid.

 

Er forholdsvis mye på visning om dagen, og er mange hus som ikke blir med videre i vurderingen, ettersom furterommene ikke passer helt. :D

Godt en kan prioritere sånne ting.. 8) Enn så lenge.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hansen:

ER det benkeplate fra IKEA du har til høyre på bildet?

Venter på ladesett selv, og må bygge meg en benk. Har lurt litt på hva jeg skal ha som benkeplate.

 

Kjøpt på COOP bygg, den til venste er en vrakplate fra IKEA.

Ang tegning så tok jeg mål av plate og sittehøyde, lagde så en ramme som plata ble skrudd på. En skråstøtte midt på.

Link to comment
Share on other sites

morro å se litt ladebenker og få litt tips...

 

har kjøpt nytt hus og skal lage laderom der, skal ikke ha det slik jeg har det nå med at laderom og tredreing og slikt er i samme rom.

 

satt i dag og tegnet litt utkast til det nye laderommet, det vil bli på ca 1,9 x1,7 meter, med plass til våpenskap, 3 ladepresser, pussebenk, data, og mye hyller på alt av vegger så det er god plass å oppebevare hylser, kuler etc.

 

tanken er og å få bygget rommet som godkjent våpenrom, bare å ha normal dør i det inntil jeg får tak i godkjent dør og kan ta rommet i bruk som våpenrom uten å måtte tenke på våpenskapet...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg startet denne tråden tidligere iår for å se litt på hvordan andre benker var, før jeg begynte med min egen....

 

Nå er ladebenken, ikke helt ferdig enda, men klar til lade på. Blir sikkert endel tillegg til det som er gjort, men det kommer etterhvert som jeg blir varm i trøya. Har uansett fått ladet mine første 15 patroner :mrgreen: Og er stolt, glad og fornyd over det......kjenner ladefeberen herjer, så blir noen timer der fremover (allerede fått høre det fra bedre halvdel...)

 

Her kommer noen bilder fra ladebenken og rommet:

dsc0095ed0.th.jpg

dsc0094as4.th.jpg

 

Har brukt disse hylleskuffene til hylser. Hver skuff til hvert kaliber og antall ganger de er skutt. Får plass til 150 - 200 hylser i hver skuff.

dsc0091rk0.th.jpg

 

Skal pynte opp litt med horn, skinn, skaller og gammel hagle som ikke i funksjon....

 

Tror det blir hjemmekoselig her etterhvert og endel kvalitetstid

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...