Jump to content

Hvem har N-550


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Problem løst, en på jaktlaget kom på at han for 3 år siden kjøpte 3,5kilo N-150 som han ikke fikk bruk for. Da blir det lading av 9,3x66. :D:D Men ble litt i tvil om jeg skal bruke 300grains A-frame eller 325grains Oryx. Er storfornøyd med Swift, men har en forkjærlighet for tyngst mulig kuler.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke hastigheter oppnår du i den kreasjonen? Og hva er hylsevolumet sammenlignet med f.eks en 358nm eller 338 win mag?

Jeg tror jeg skal prøve oryx'en jeg. Regner ikke med å få noe mer enn 730-750ms så den burde fungere ypperlig.

 

 

Har ikke testet hylsevolum enda, men Vithavouri boka oppererer med max hastigheter rundt 700m/s.

Men samenlignet med andre tabeller er Vithavouri forsiktige.

Ser på 338`n min, der ligger jeg 5 grains over hva Vithavouri oppgir som max ladning, og ser ingen problemer med det.

 

Har kun skutt opp 40 skudd med Solid Barnes, bare for å produsere tomhylser :lol: , så børsa er forholdsvis ny for meg. Vurderte å selge den før jeg tok første skuddet, men falt litt for den etterhvert.

 

 

Men nå skal dette være ei hundefører børse, der jeg jakter med løshund, så holdene blir oftest korte.

Tror derfor Oryx kula sopper seg mere en hva Swift kula gjør. På 9,3x74`n lader jeg 300grains A-Frame, og der ligger jeg på restvekter på over 99% de gangene jeg finner igjen kula.

 

Så med tanke på bikkjene føler jeg at jeg får mindre og mindre sans for gjennomskyting.

Når du har to illsinte laika hengende i elgpelsen kan det til tider være utfordrene å få inn et sikkert skudd. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...