Jump to content

Ny jeger, ny rifle :)


velociter

Recommended Posts

Hei!

 

Besto jegerprøven i forrige uke og har allerede bestilt og bestemt meg for våpen og kikkersikte, tenkte bare å høre deres meninger. Riflen skal brukes til storviltjakt, alt fra rådyr og opp til elg, selveste elgen kan det nok bli noen år til jeg prøver meg på siden jeg ikke føler meg klar for noe sånt enda.

men men, over til riflen!

 

Tikka T3 Lite 6,5x55 rifle med Meopta 3-12x56/m lys er bestilt og er nå under montering, hva tror dere?

Har bare lest possitive ting om rifla men har ikke funnet så mye informasjon om kikkerten, men den virker jo grei. Noen erfaringer eller innvendinger her?

 

Mvh

Velo

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med jegerprøve og rifle! tror ikke du kommer til å angre på den kombinasjonen der. Har en kompis med nesten samme kombinasjon. T3 lite i 30-06 og Meopta uten lys, men samme forstørrelse. Han er i hvertfall godt fornøyd. Bra presisjon. Eneste ulempen er at det er litt kort øyeavstand til kikkertsiktet. Har fått seg noen smeller av den. Tviler på at det blir samme problemet med din i 6,5. Mindre rekyl rett og slett! 6,5 er også et knakende godt kaliber til det aller meste. Er en del som hevder at det ikke er bra på elg da det er litt lite kaliber, men det er godkjent. I tillegg er det nå engang slik at mange skyter bedre når rekylen blir mindre. Bedre med topp treff på elgen med 6,5 enn dårlig treff med grovere kaliber fordi man gruer seg til rekylen... Lykke til med jaktkarrieren!

Link to comment
Share on other sites

Grattis med prøve og ny rifle :D

 

Har selv tikka T3 lite og kan bare ikke annet en å skryte av den :D super rifle,med en meget imponerende presisjon :D Den kommer du nok ikke til å angre på :D Og du har valgt et super kaliber :D

Kikkert har jeg bare hørt positive ting om,men ingen kjennskap til .

 

Lykke til med nytt våpen og framtidig jakt :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med eit bra riflevalg. Tikka er kvalitet! Gratulerer med eit bra kalibervalg. 6,5x55 er eit flott allroundkaliber! Gratulerer med eit bra kikkertvalg. Meopta er kvalitet, kjøpte nettopp same kikkerten sjøl! Alt i alt meget bra og fornuftig innkjøpspolitikk etter mi meining!! :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for positive tilbake meldinger, dette gir meg bare en enda større iver og glede over å få rifla i hus å komme meg på banen og ikke minst jakten som kommer til høsten!

 

Vil ønske alle en fin jaktsesong 08, dette skal bli bra :)

 

Mvh

Velo

Link to comment
Share on other sites

De fleste ville vel heller ikke reist på villsvinjakt med 6,5x55 :? Men vi var to stk som var nede i mai og vi fikk no skutt 3 stk :D De datt på stedet :) Så 6,5 funker på det meste det bare du treffer der du skal :D

 

Hvilken kule bruker du på elgen ?

Til elg bruker jeg konsekvent nosler partition. Har prøvd med litt forskjellig, men jeg havner hver gang tilbake til den.... Tror det må være psykisk :) Men den har aldri skuffa meg. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har hatt rifla ei 2,5 uker å skutt den inn samt tatt alle treningsskuddene. er storfornøyd med både kikkert og rifle, samlinger innen 5-kroningen kan vel ikke klagest på :)

Mangler bare oppskytingen nå så jeg klar for storvilt jakta i år!

men ja iallefall, både rifle og kikkert anbefalest til dem som er på utkikk etter nytt våpen.

 

Ha en fortsatt fin sommer folkens og igjen, til lykke med jakta i år ;)

 

Velo :)

Link to comment
Share on other sites

har hatt rifla ei 2,5 uker å skutt den inn samt tatt alle treningsskuddene. er storfornøyd med både kikkert og rifle, samlinger innen 5-kroningen kan vel ikke klagest på :)

Mangler bare oppskytingen nå så jeg klar for storvilt jakta i år!

men ja iallefall, både rifle og kikkert anbefalest til dem som er på utkikk etter nytt våpen.

 

Ha en fortsatt fin sommer folkens og igjen, til lykke med jakta i år ;)

 

Velo :)

 

det er bra å høre :)

hva måtte du gi for våpenpakken da?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...