Jump to content

Lyddemper på Browning Buckmark 22.


fronys

Recommended Posts

Jeg er i ferd med å få gjenget opp og montert demper på denne pistolen men ifølge børsemaker måtte de ta av halve frontsiktet for å få plass til gjengepartiet+dempern. Er det noen som har noe erfaring med dette i forhold til presisjon på pistolen? Og hvor mye vil lyden bli dempet? Kan jeg sitte på verandaen og skyte brunskogsnegler uten å få SWAT på døra? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Om du bor sånn til at du kan skyte trygt i egen hage får du nok ikke DELTA på døra. I villastrøk går det neppe like bra.

Antall desibel vet jeg ikke, men .22 egner seg godt til demping, du må bare sørge for å få en demper som går under siktene dine, eller montere andre sikter.

 

Har selv hatt en Ruger MKII hvor siktefoten ble korten ned som du beskriver, det gikk forsåvidt greit.

Men med demper montert kom en delvis i veien for siktene, og det ødela praktisk presisjon. Laget nye høyee sikter så gikk alt bra. på den psitolen endret treffpunktet seg ca 20cm på 25 meters holdn med demperen montert.

 

S&W 422 serie er svært godt egnet til demping siden de har rekylfjæra liggende over løpet. De får altså en svært lav kjernelinje og siktene går lett klar av demperen. Merker ingen treffpunktforandring på min 2213, og skyter nesten aldri uten demper på den.

 

Til brunsnegeljakt kan jeg heller anbefale luftpistol :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...