Jump to content

Kvelpen vil ikkje gå blodspor lenger


magnum_mauser

Recommended Posts

Eg har ein TJT som gjekk sitt første blodspor når han var 9 veker gammal. Han viste raskt framgang og når han var 6 mnd gjekk han 15 timars spor med vinklar og avhopp utan problem. Vi gjekk ca eit spor i veka og han storkosa seg - men så merka eg at interessen byrja å avta. Han kunne surre meir i sporet og gleden av å finne skanken avtok, eg pausa treninga i ein mnd. Første sporet eg gjekk etter det, syntes eg fungerte greitt - dei tre neste gjekk dårligare. Det siste skulle eg gå i dag tidleg - 10 timar gammalt spor på ca 150-200 meter - han ville ikkje gå - han berre surra og rota med alt anna. Halvegs inn i sporet hugsa han tydligvis kva han eigentleg skulle gjere og spora opp skanken utan problem.

Han blir 9 mnd om ei vekes tid og eg hadde store ambisjonar om å få han godkjent til hausten - men no er det tydligvis ikkje kjekt å spore lenger. Gleden ved sporslutt er der fortsatt - vi leikar og kosar oss med skanken - så belønninga er i orden.

Enten er det kjønnsmodninga som får han ukonsentrert eller så har han rett å slett funne ut at blodspor er kjedelig.

 

Nokon her med erfaring, som har konkrete tips til ein fortvila hundeeigar med ein hund som ikkje vil spore?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er en kombinasjon av at han er i kjønnsmodning og at han trenger andre utfordringer. Han kan tydeligvis spore så for å vekke interessen må du vinkle det på en annen måte - vanskeligere og mer utfordrende.

 

Men - jeg holder en knapp på at du bør ta en pause nå for at han skal ri av hormonbølgen. Deretter må du gjerne legge korte men spennende spor.

Link to comment
Share on other sites

Låner denne litt da jeg har samme problem.....

 

Har ei jämthundtispe på 11mnd som gikk blodspor uten problemer, inntil 1 løpetid var over.

Etter at løpetia var over gikk det en liten tid så kom det noe "gørr" ut, så dyrelegen ble kontaktet. Mistanke om livmorbetennelse og antibiotika kur....

Kan antibiotikaen ha noen innvirkning på nesen eller lysten på å jobbe??

Link to comment
Share on other sites

Nesemidd er det nesten garantert ikke for da hadde ikke hunden lukta noen ting. Jeg var på et foredrag med landets mest erfarene forsker på akkurat dette med nese og han sier at alt for mange tar den letvinde veien og sier nesemidd. Han sier at i over 90% av tilfellene at det er andre årsaker til dette.Du burde få en brundigere sjekk før du kjører på en kur med ivomek for dette er reine hestekuren og setter imunforsvaret helt ut av spill en tid. Hvis du søker på vetrinærinstituttet så finner du sikkert en del om det der.

Professoren heter Hans Jørgen Søyland Larsen og er norges kanskje nordens ledende på dette området.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Slik eg oppfattar problemet, så har hunden for lite motivasjon. Med ein matglad hund, ville eg ha brukt mat i spora, Det absolutt beste hunden likar. Pass på at hunden er svolten før sporet. Kyllingpølse - eller kvifor ikkje ein halv grilla kylling i bitar, fordelt med UJAMN avstand langs sporet. (ikkje beina, sjølvsagt)

 

Eg ville uanstt prøvd dette før eg begynte å styra med nasemidd-kur. Det er nok oftast ein slags "fattigmanns-trøyst"...

Link to comment
Share on other sites

Eg trur ikkje det er motivasjonen som er problemet - der er absolutt vilje til å spore - men han finner ingenting. Han gjekk saman med ein anna hund på tur i dag tidleg og der låg ein dau fugl i grøfta. Den andre hunden kjente lukta av den på lang avstand og ville bort. Han gjekk der å vimsa og blei ikkje observang på fuglekadaveret før han såg det på ein metes avstand - så eg trur ikkje det er heilt urimeleg at det kan vere midd som er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok en kombinasjon av flere ting. Du nevner at han er straks 9 mnd, så det kan nok ha sammenheng med egenutvikling. (Les trassalder/pubertert) Når slikt oppstår, så er det en ting som er viktig, og det er at man går i treningsdagboken og ser tilbake på treningen man har gjennomført, hvilke momenter som sitter og hvor fort man har avansert i treningen.

I slike situasjoner er det viktig å holde motivasjonen på hunden oppe, og variere treningen (med kjente momenter for hunden). Tren på helt nye områder, gi den utfordringer den har klart tidligere i treningsforløpet, og ikke avansere for fort med nye momenter - men nye områder.

 

Trener man for ofte i de samme områdene, kan det gjøre at hunden mister motivasjonen. Hvis det ikke fungerer, må man bare gå tilbake i treningsdagboken og trene på momenter man vet sitter.

 

At det er noe med luktesans har jeg liten tro på. Veterinærer er ofte svært snar å si slikt, uten at de har hold for det. En hund kan bli lei trening akkurat som vi mennesker, så det er bare å lese hva hunden gjør og hva den er motivert for. Lykke til.

 

NB! Hvis du ikke fører treningsdagbok, er det ikke for sent å begynne med det - det er et viktig hjelpemiddel, da vi mennesker har selektiv hukommelse - hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

Du må sjølvsagt gjera det du sjølv vurderer som det rette. Sjølvsagt!

 

Men at veterinærane og den farmasøytiske industrien har tent gode pengar på middel mot nesemidd, er det liten tvil om. Pengar som oftast har vore bortkasta. Personleg ville eg prøvd med radikal variasjon i treninga (som også andre har vore inne på) pluss forsterkarar/belønning på sporet som hunden verkeleg får "stjerner i augene av". Tørrfor i ei skål ved sporslutt blir for slappt. Overtrening - treningslei? Opposisjon/pubertetsproblem er heller ikkje usannsynleg.

 

Men for all del: Prøv gjerne ein nesemidd-kur, og skriv gjerne her på tråden korleis det gjekk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...