Jump to content

0,8-0,9 mm pianotråd, noen som vet hvor man får tak i slikt?


høggern

Recommended Posts

Butikker som selger modellfly pleier å ha slikt.

Hvor mye trenger du forresten, det er mulig jeg kan ha noe liggende.

 

Er det lading av berdan på gang? :)

 

Edit: Rufus var først.

 

Lading av berdan ja.

Hadde egentlig bare trengt noen biter. Utstøterne jeg pleier bruke er max 3-4 cm lange, men de har en tendens til å bøye seg avogtil. Tenkte ha litt pianotråd før jeg begynner lade :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Høggern, jeg har skrevet det i et par andre tråder, så du har kanskje sett det, men here I go again:

 

Jeg eksperimenterte med 7,65x51 NATO-hylser med berdan, og fant en ganske så enkel metode for å støte ut hettene.

Jeg bruker en Lee Universal Decapping Die, men tar ut utstøteren og setter i den som står i .308-dien.

En må justere den sånn at den ikke treffer bunnen i hylsa, men stopper rett før.

Så dypper jeg berdanhhylsa i en bøtte med vann, passer på at hylsa er full, og setter den i pressa.

En rask og bestemt bevegelse med armen gjør at det hydrauliske trykket støter ut hetta pent og pyntelig.

 

Joda..litt søl med vann blir det, og en og annen hette sitter så godt fast at man kan få deformerte halser pga trykket, men alt i alt var dette en kjapp og grei metode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...