Jump to content

Yukon 4-16x50


jmosbakk

Recommended Posts

Noen som har hørt om denne kikkerten? Den later til å være en billigkikkert, men hadde vært morsomt å prøvd.

Koster i underkant av 900,- hos dealextreme. Mange vil sikkert mene at dette er penger ut gjennom vinduet, men hvis ingen her har prøvd så kan jeg ta en for laget. :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du kikkert for 900 kr så kaster du pengene ut vindu. Legger du på det dobbelte så kan du få noe brukt som er brukbart, eller Redfield som er nevnt. Jeg hadde heller kjøpt smågodt eller noe annet godt å spise, enn å handle optikk for 900 kr. Det er etter min mening bedre enn å kaste penger ut vindu.

Link to comment
Share on other sites

Svar ble vel som forventet. Hehe.

Men da er den saken ut av verden.

 

Så kommer det store spørsmålet; hvilket sikte skal jeg kjøpe??

Jeg venter på svar fra politiet ang søknad på salongrifle i .17HMR.

Når den kommer tilbake så bestiller jeg en CZ 455 Thumbhole og da trenger jeg et sikte til denne.

 

Børsa vil bli brukt til jakt på alt lovlig vilt inkl. skadedyr og i tillegg vil den bli brukt til "langholdsskyting".

 

Jeg vil ikke blåse av mange tusen på optikk med det første. Jeg vil starte i billigsjiktet så får jeg se hvor mye utstyret blir brukt.

Ang. forstørrelse så hadde det kanskje vært greit med noe rundt 16x, men hvis ekspertene mener dette er unødvendig så hører jeg på det.

 

Håper noen har gode forslag.

 

Edit: Er det mulig å endre emnetittel? Hadde vært greit å tilføyd en forespørsel om evt. forslag til optikk i billigsjiktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...