Jump to content

Problemer med å få den J***a Sena på snella >:(


Martin Ruter King

Recommended Posts

Noen tips til åssen man skal få på sene (RITKTIG) på haspelsnella? har sånn billigsnelle som jeg bruker til abbor og ørret Osv.. men har problemer med å få på sene på den. Når jeg sveiver inn sene på den, så blir det en diger klump med sene i midten og bare tunne lag med sene på sidene (Om dere skjønner) Har prøvd å sveive sakte, fort, stramt og det meste... blir snart helt oppgitt. NOen som har hatt samme problemet, som kan yte litt hjelp her? hadde vært fint med bilder, i tillfelle jeg ikke kjønner "Oppskrifta" :mrgreen::mrgreen: På forhånd Takk

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt før, snella som er problemet.

Et lite tips til ny snelle, Mustad sine er rimelige og meget gode sneller. Sene legger seg meget godt på og har meget god brems til å kjøre fisken.

Ellers så finnes Okuma med sine sneller, dette er rimelige sneller til en fornuftig pris.

Link to comment
Share on other sites

En sportsbutikk med litt respekt for seg selv spoler på sena for deg.....

 

Og hvorfor ikke kjøpe noe som duger når man først handler :wink:

http://www.fiskeglede.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=3313

Prisavslaget er bra, men om ei haspelsnelle er verdt 7500,- i utgangspunktet tviler jeg litt på :? Klarer meg fint med en Shimano Stradic til 1800 spenn jeg.

Link to comment
Share on other sites

jeg har hatt mange billigsneller når jeg var yngre, spesielt på foreksempel innlandsfiske etter ørret, da jeg fisker mest i sjøen. jeg har rett og slett kommet til den konklusjonen at det er rett og slett ikke verdt og bruke penger på dårlig utstyr! det og stå ved en perfekt elv, mens ørreten står i strømmen og du sitter med en helvetes floke på sena fordi snella ikke legger snøret riktig... det er surt.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Sier amen til det! Det finnes knapt verre ting enn at utstyret svikter når man er på tur. (Det samme gjelder forsåvidt ved hjemlige sysler). 8)

 

Det skal efter sigende være viktig hvilken vei senespolen vender mot snella ved påføring av sene på en haspelsnelle, buktene på sena skal spoles på snella samme vei.

 

Uansett så får man tvinn ved mye bruk av spinner.

 

Og har man en snelle som ikke legger sena skikkelig, så hjelper ingenting...................

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...