Jump to content

Sideligger hagle. Hvor kan man kjøpe?


Norma Elite

Recommended Posts

Hei :winke1:

 

Jeg har alltid hatt lyst på en sideligger hagle.Men har ikke funnet noen butikker med noe særlig utvalg av sideliggere. xxl har jo zabala, men har ingen erfaring med slike.

 

Så til spørsmålet; hvem selger sideliggere? bor i kristiansandsområdet og vil helst holde og klå på hagla før kjøp.

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Enig med forrige taler.

 

På øverste hylle har du de engelske. En grei bokslås får du fra 12-15 tusen, mens du som oftest må over 80 000 for et kjent merke med sidelås.

 

En brukt AyA nr 1 el nr 2 er også et nydelig våpen...

 

Et annet brukbart alternativ er Chapuis, som har noen ganske fine i prisklasse 25-35 000 nye.

 

Eller så kan du jo "jukse" og kjøpe en Beretta Silver Hawk...

 

M

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ta deg en tur til Jakt og Friluft på Stoa i Arendal. Se på det de har der. Få noen råd av betjeningen, som etter min erfaring er både kunnskapsrike og behjelplige. Den beste kundebehandlinga jeg har fått når det gjelder haglekjøp var på Jaktdepotet i Drammen. Fikk veldig god generell informasjon om tilpassning, trening og skyting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg var å så på en sideligger i dag. En buhag suhl i kaliber 20. Den lå veldig fint og var godt vedlikeholdt. Men prisen var 13 500. Børsemakeren mente du ikke fant bedre stand på slik hagle til den prisen. Hva mener dere? Hagla var ikke strøken, hadde noen små hakk og blånering under kassa var litt slitt. men løpene var speilblanke og mekanismen tight.

 

Vet noen av dere trangborigen til denne hagla :?: glemte å spørre :oops:

Link to comment
Share on other sites

hmmmm,..13500 hørtes mye ut. finnes jo suhl 127,og sauer mod 8 sideliggere. dei er nok ganske like den du har sett på allerede og ligger noe rimeligere trodde jeg?? ligger ikke en merkel s/s på ca 20000 ny i dag?da er det er ikke store prisforskjellen mot ny tilsv børse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...