Jump to content

Bonanza CoAx tennhetteisetter


ZG47

Recommended Posts

Ny bruker....

 

Jeg kjøpte ei Bonanza CoAx ladepresse ( brukt ) for kort tid siden, med denne fulgte også en ekstra tennhetteisetter ( bordmontert ) som ser flott ut. Den har et rektangulært magasin for hettene, men hvordan fylles dette magasinet...? Jeg regner ikke med at man må putte en og en hette .... :?:

Link to comment
Share on other sites

I teorien så skal du tømme hettene i fordypningen under hendelen og føre en og en inn

i magasinet, som man plasserer i sporet i fordypningen.

I praksis bruker vel de fleste som bruker denne den som håndholdt med en og en

hette.

Forøvrig et fint verktøy, som det meste fra Forster.

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

 

Javisst!! Lett å se hvordan dette var tenkt når bare øynene virket.... Ser nå ut til å være en litt gammelamerikansk og tungvinn patent dette.. Kanskje det går an å mikse til noe fra en gammel Lee håndholdt hetteisetter.. vi får se. Takk for kjapt og godt svar. Det aner meg at du har noe erfaring med pressa også - er det noe spesielt jeg må være oppmerksom på.. Går fra en gammel RockChucker som yngre generasjon overtar - har ikke tatt CoAx pressa i bruk enda.

Link to comment
Share on other sites

Monterte opp både pressa og hetteisetter i går kveld. Pressa virket enkel og gjennomsolid. Hetteisetteren var neimen ikke så tungvinn som jeg hadde trodd, ladde ca 100 patroner for å prøve...

Men det spørs om ikke det ligger an til en ordre fra Sinclair.. det virket som om pressa likte store ringer på diene.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...