Jump to content

Swarovski ballistic turret på Z3 serie - max klikk??


Kiwi

Recommended Posts

Swarovski ballistic turret på Z3 serie - max klikk??

 

Det står skrevet i beskrivelsen at man ikke får en full runde tilgengelig med klikk?

 

Er det noen som har mulighet til å sjekke på sitt sikte hvor mange klikk man får med BT?

 

Tenker å bruke den til skyting på mellomlangt hold, men det blir litt tamt med under en hel runde klikk tilgjengelig...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vurderer et Z3 4-12x50 med ballistic turret på. Tror det kan være bra. Er det noen som har oversikt over hvor langt man når ut med ei 7mm A-Max i 2650fps utgangshastighet? Sikkert mer enn 400m på 40 klikk? Har ikke bal program for hånden - surfer med mobilen..

 

Ellers så har jeg et Leupold VXIII 2,5-8x36 som jeg nå enten selger, eller sender til Leupold for montering av skikkelige M1 tårn. Det blir vel det siktet jeg går for nå tror jeg. Veldig solide og veldig lett. Det letteste som er å oppdrive som er bra! Z3 hadde vært selvskreven om jeg hadde fått BT til den. Det går visst ikke sier de...

Det 2,5-8x36 som jeg planla å montere stoney point tårn på henta jeg på posten i helga. Strøkent! Overraskelsen var stor da jeg åpnet lokkene og så at det ikke var vanlige justeringsskiver med myntspor.... :oops: Det glemte jeg å spørre om...

 

Haken med 4-12x50 er at det blir stort... Og langt.. Om swaro bare kunne fått ut fingeren og ordnet BT på 3-9x36?? Lurer på om jeg skal ta direkte kontakt å høre om de kan ordne det. Schou sa de ikke laget de, men det meste burde la seg ordne. Vi sender tross alt folk på månen!

Link to comment
Share on other sites

46 klikk (en runde) burde holde til godt over 500 meter. Kommer selvfølgelig ann på hvilken innskytingsavstand du legger i bunn.

Har en AV 4-12x50 (4A ret.) selv på K95'en. Meget godt fornøyd, noe stor er den selvfølgelig, men noen kompromisser blir det alltid.

I god mye-vil-ha-mer-stil skulle du kanskje også vurdert Z5 3,5-18x44, og fått paralaxjustering på kjøpet. Kun noen få gram tyngre, 1,3cm lengre.

Fungerer rimelig bra også uten BT, selvfølgelig raskere i en opphetet jaktsituasjon og slippe å skru av lokket og telle klikk, men nullstilling og markeringer på standard turreten er meget bra.

Personlig må jeg si BT'en ser med første øyekast litt skjemmende ut, blir stikkende litt ut. Mulig man venner seg til det etter hvert. Nesten så Multi-Zero'en til Kahles ser litt bedre ut.

 

Den Vx3'en din, går det ikke an å få en sånn CDS-dial til den? Kanskje en upreget en og gjort markeringene selv?

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt en 4-12x50 med BT. Det er et slankt sikte, og kan klare meg uten parallaksejustering på den. Trenger et sikte som takler skumring, og det gjør denne.

 

Den Leupold 2,5-8x36 ble solgt istad, den hadde fungert bra den med M1 tårn, men den faller gjennom på lysstyrke..:/ Det er den eneste minusen med det siktet. Siden det ville bli ganske dyrt å sette tårn på den ble det til at jeg la til litt til og får med Z3 4-12x50 i stedet.

Nå blir montasjen uansett såpass høy, at siktet kommer ikke lavere med 36mm objektiv likevel.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...