Jump to content

Swarovski Z6 BT


mortens

Recommended Posts

Hei, har søkt litt rundt "turreten" på kikkerten, og lurer rett og slett på kordan denne virker?

 

Er den lignende S&B Zenit og Zeiss sinn kompensator? Om nåken kan fortella meg kort kordan den virker hadde eg satt stor pris på det!

 

mortens

Link to comment
Share on other sites

Du løsner de 3 løse ringene på tårnet. Så skyter du inn på 100m. Låser så den nederste delen. Så skyter du inn og skrur på neste avstand med den ammo du ønsker. Så legger du på en løs ring der. Så skyte inn og skru på neste valge avstand osv.. Når du er ferdig setter du på toppen av tårnet og du er ferdig...

Genialt altså... Du kan bruke alle kaliber, kuler, hastighet osv på egendefinerte avstander...

Link to comment
Share on other sites

Løp å kjøp om du får den til samme pris som jeg fikk den for hos Landerø (ca. 2300)

Skøyt inn på 100 m. å printa ut tabellen for kaliberet og kula jeg ønsket.

Etter innskyting skrudde jeg bare oppover etter tabellen til ønsket avstand å putta på neste ring.

Litt spent da jeg skøyt på 200 m. med innstillingen på 100 m. Skuddene satt som forventet under svarten, skrudde opp til forhåndsinstilt innstilling på 200 å skuddene satt rett i 10 ern.

Dette uten innskyting før ringene ble puttet på. Må si jeg ikke angret på investeringen når jeg forlot banen den kvelden. Er våpenet innskutt på 100 m. gjør du resten av innstillingene i "sofaen" hjemme etter det ønskede nedlastede balistikkprogrammet før du prøver på banen.

Kan ikke bli enklere en dette. Har siden fungert i konkuranser å på jakt.

 

GeSo

Link to comment
Share on other sites

Mulig det ble billig ja.

Bestilte en Z6 før jakta i fjor, det de hadde inne på lager var med BT. Hadde i utgangspungte ikke tenkt på dette. Fikk da tilbud om en med BT til ca. kr. 2300 ekstra, måtte vente til neste levering om jeg ikke var intresert. Slo til på p.g.a. kort tid igjen til jaktstart. Angret NEI.

Har sjekka kvitteringen og på den står det Z6 1,7-10x42 m/BT kr. 13790.

Det hadde tidligere vert tilbud på denne modellen på 11600 u/BT så må vel si seg fornøyd.

Hva prisen er i år er vel en gjetning eller en telefon unna. Tror ikke dette kan ettermonteres uten og sende inn kikkerten til fabrikken eller bestilles med ny kikkert.

Uansett funker det, å er lett og stille inn og benytte. Anbefales på det sterkeste.

 

GeSo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...