Jump to content

Parker Hale Safari


RignesPils

Recommended Posts

Jeg har en Safari bygd på sivil FN-kasse. Fin rifle, bra løp, gode åpne sikter, greit nokk avtrekk og bra sikring. Litt billig underbeslag men det gjør meg ingenting. Har satt på en laminatstokk fra boyds og er generelt godt fornøyd med rifla og mener jeg fikk mye for pengene (men jeg er jo blodfan av mausermekanismen da...)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har en Parker Hale kal. 308, er usikker på type. Men, den fungerer fint til mitt bruk, elg/hjort og rådyr jakt. Har hatt den i 14-15 år og skutt 1400-1500 skudd. Det eneste problemet har vært at stokken sprakk. Har nå satt på ny stokk, fra Jaktdepotet, og lagd justerbar kolbeforhøyer. Er nå igang med å olje stokken..

 

Mvh Jimi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har en Parker Hale Safari i 6,5x55 med tykt løp og Kongsberg-stokk. Bruker denne stort sett som banebørse og til bø-jakt. Brukte den til all jakt før jeg fikk meg en lettere børse, Safarien ble tung å dra med seg i lengden. Solid børse som tåler en god del juling. Det beste av alt er at alt av ammunisjon samler stort sett hull i hull i den børsa:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 9 months later...
  • 5 months later...

jeg har en Parker Hale med kal. 6,5x55. Tror det er en Safari 1200, men er ikke sikker. Ukjent alder, men trolig fra sist på 70 eller først på 80-tallet.

Uansett så har denne børsa fungert godt for meg. Har vært med på elgjakt i et par nå. Har veltet 2 elgkalver uten problem også.

Har hørt at PH lakket stokkene sine en stund og at det var en av grunnene til at disse revnet. (Fukt og tørking) Forrige eier har pusset stokken ren for lakk og satt den inn med olje. Og har faktisk ikke noen skader eller revner på den. Er fortsatt den originale sokken som sitter på.

 

Hvis du ikke er ute etter en fancy og oppsiktsvekkende kanon er det et greit kjøp. Kommer selvsagt an på bruken den er er utsatt for. Kikkert og demper drar jo også opp litt. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...