Jump to content

Prosjekt 6,5


Recommended Posts

Vurderer et nytt løp til Sauer'n min i 6,5, men vil ha noe sprekere enn 6,5x55 :winke1:

Er det noen som har forslag til spennende valg? Vurderer sterkt 6,5-06.....noen som har kjennskap til det kaliberet ? Eller er det andre "kurante" som kan vere bedre egna :?:

Er forsåvidt ingen uting om det går å brotsje opp et 6,5x55 kammer, for å kunne senke kostnadene til løpsemne :winke1: Kan f.eks 6,5-284 gå da ? Har forstått det slik at det ikke går å brotsje opp 6,5x55 til 6,5-06 :(

 

Kom med inspill folkens.....interesert i andres meninger her :D

Link to comment
Share on other sites

Kjenner for lite til Sauer sine rifler, men hvis det går så er det etter min mening kun ett alternativ: 6,5x284. Grunnen er meget enkel, du får kjøpt (Lapua) hylser! Jo mindre komponenter å holde kontroll på jo lettere, og jeg liker at det står rett kaliber i bunnen av hylsa....når prisforskjellen bare er 10 øre kontra .30-06 hylser så er forskjellen knapt merkbar!

Link to comment
Share on other sites

Lurte på samme som deg for en tid tilbake og bestemte meg for 6.5 x 65 RWS. Og må si det har jeg ikke angret på. Du kan bare brotsje opp ditt nåverende løp. Og det holder følge med de andre 6.5 utgavene som omtales her. Jeg ladder moderat og holder 910 m/s med 54.5 grain N-15 ( OBS. Dette er ladning i MITT VÅPEN, du må starte lavere og jobbe deg oppover i DITT VÅPEN ) Pipa mi er 60 cm om jeg husker rett. Denne ladning er med 140 Grain Sierra Match King. Ved lengre løp får du selvfølgelig enda kjappere hastighet. Men får da økt løps slitasje. Ønsker du mere info send en PM

 

Ha en fin dag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...