Jump to content

Dillon Super Swage 600, til 9mm?


RoarN

Recommended Posts

Hei.

 

Det har etterhvert hopet seg opp endel 9 mm hylser fra S & B.

Disse har som kjent trange hettelommer. Dvs at på 1 (2) av 10 hylser blir hettesettingen mislykket.

På de andre 9 (8) er det betydelig tyngere og sette hettene enn på andre merker.

Bruker remington hetter og en Dillon Scuare Deal presse.

 

Lurer derfor på om denne Super Swage 600, vil være løsningen på problemet. Har såpass mange hylser av dette merket etterhvert at det vil være verdt innvesteringen.

Har sett flere videoer på nett, av krymp fjerning på .223 og det ser veldig lettvint ut. Har ikke funnet noe innfo når det gjelder bruk på 9mm.

 

Noen som har personlig erfaring med verktøyet, eller vet om plasser der mann kan hente info?

 

Super_Swage_600.jpg

 

http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10742/Super_Swage_600.jpg

 

RoarN

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Vet ikke om jeg vil vite hva den karen har fått under puta etter han kom hjem. :overrasket:

 

Jeg har i allefall ikke sett noe som ligner på en Super Swage på lade rommet.

 

Hva gjør du med slike hylser da Olav, kaster dem?

 

RoarN

Link to comment
Share on other sites

Om trådstarter hadd fyldt ut profilen sin med hvor i landet du holder til, er det ikke

umulig du ville kunne få tilbud om prøvekjøring i lokalområdet ditt.

Om du skulle holde til i nærheten av meg, skal du være velkommen til prøvekjøring hos meg.

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Har ladd mye MRP hylser med niting, avogtil hekter en hette og går inn på skjeven. Har hendt seg at jeg har tatt en gradfjerner og montert i drillen min og frest litt, nok til å bryte kanten slik at hettesettinga gikk problemfritt.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Takk for tilbudet om testing, men det holder at noen forteller at det funker til midt bruk.

 

Har prøvd med drill og en slik primer pocket ett eller annet, dette duger ikke.

 

I følge bruker manualen, som boomcar kom opp med her, er den beregnet for bruk på 9 mm. Spørsmålet er om den tar hele hullet eller bare kanten?

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...