Jump to content

Singel stack divisjon


IceMan

Recommended Posts

Fant reglene på GW å jeg er fornøyd, da kan du kjøpe 1 våpen å skyte i både USPSA og IPSC. Det finnes masse 1911'er som nå får en egen divisjon. Eneste minus er at fordelen med å skyte minor ikke er like stor som først anntydet (10 skudd i minor og 8 i major), forskjellen synes nå å bli bare en patron mere i 9mm i forhold til .40sw.

 

Kort fortalt må våpnet være en klassisk 1911 design, våpnet m/magasin må gå ned i standard boksen, og magbrønn kan være max 35 mm (45 mm i standard).

Link to comment
Share on other sites

Kort fortalt må våpnet være en klassisk 1911 design, våpnet m/magasin må gå ned i standard boksen, og magbrønn kan være max 35 mm (45 mm i standard).

 

 

Den burde hete "Standard 10" ikke Classic! (ref USPSA's Limited og Limited 10)

.40 vil bli helt dominerende akkurat som i Standard.

kaliber som 45? glem det.... :roll:

 

Nei ikke f... bedre med ingen SS enn det forslaget...

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan du glemme med forslaget til Pinto og Co.

Pinto gjorde det nok med vilje da han ikke ønsker å ha .45 i noen utstrakt bruk i praktisk...

 

hanne urunen, som er en finsk toppskytter som flyttet til USA skrev på GV at han hadde ett SS magasin som tar 12+1 i 38 Super Comp og passer greit i boksen. og det var med fullt magasin. Tomt og litt tunet går det nok greit 13, kanskje til og med 14! Med våpen med sleide frest og tilpasset er kanskje 15 er mulig...

 

 

ja det blir en fin divisjon....... :roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Halllo

Jeg fatter ikke hva problemet med 8 i major og 10 i minor, Vince tupper seg litt i leggen der spør du meg, skulle jo tro at da blir 45acp og 40S&W likestilt, det har da vel ikke vært problemer i USPSA med denne regelen?

Det er jo 9 av 10 som vil ha 8-10 regelen.

 

Kai

Link to comment
Share on other sites

Er vel to ting:

1. Pinto og IPSC EC hater vel USPSA som pesten. Dvs hvis de gjør det, så kan ikke IPSC gjøre det samme.... (han mener jo USPSA SS regler er for kompliserte mens IPSC PDs er enkle og greie...)

2. Pinto vil ikke ha .45 acp inn da det "skaper ytterligere problemer å skaffe OMA" eller noe slikt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Prøv å kritisere Vince Pinto på GV...

For å si det pent takler han kritikk stort sett svært dårlig.

 

Det eneste positive med de foreslåtte reglene er at de tillater langt støvdeksel.

Det passer utmerket til STI Rangemaster'n jeg ønsker meg :)

Link to comment
Share on other sites

 

Det eneste positive med de foreslåtte reglene er at de tillater langt støvdeksel.

 

 

nei det er ikke positivt! :P

Det positive var at de har lagt det opp til å kun være en 1911 div....

 

Men de burde bare omtrent adoptert USPSA's regler....

Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg ønsker i utgangspunktet en klassisk 1911 div, en divisjon med en klar identitet. Ikke en "diverse-divisjon" hvor vi putter inn alt mulig.

USPSA's regler stort sett greie, IMHO. Jeg liker de restriktive elementene i det, men det kan være vanskelig å kombinere det mens man samtig skal slippe til andre uten å starte med en godkjentlista ala Prod for resten.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva Vince skriver er det noen som "hugger" på han, fra alle kanter. Da kan noen å enhver bli litt angstbitter å glefse i alle rettninger. Virker som mange har Vince opp i halsen, og motsatt, å dermed blir det noe amper stemning. IPSC burde gi mannen avløsning ved at flere "representerer" IPSC.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sysn vel det er litt teit med en ren 1911 divisjon. OG at man uindergraver 45 acp. Jeg kunne jo finne på å skyte noe sånt med F-eks en ruger P90, eller en av S&W utmerkede .45acp pistoler. Men jeg liker jo å skyte litt sære ting også da /Har jeg blitt meg fortalt...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...