Jump to content

Sauer 202 375 H&H


300winmag

Recommended Posts

Jeg har en Links 202 Big Game i 375 H&H, og er vel rimelig fornøyd med denne. Jeg bruker Leopold QR- montasje, og en Leopold kikkert.( Hadde tidligere en Zeiss 11/4-4, men den ble vel nærgående :( )

Plussiden er for lang til å ramse opp, på minussiden er det vel kanskje prisen, og at den originale kolbekappa er for hard til at den er behaglig å skyte med. Jeg har tilpasset en Limbsaver på min, og våpenet ble meget behagelig å skyte med, selv med tunge kuler.

Til den jakten jeg driver med bruker jeg en moderat ladd 260 grains Accubond, meget presis og grei kule.

Et pent og greit våpen som deles lett for transport i en original kuffert, greit på reiser.

Link to comment
Share on other sites

Angående kolbekappe så har jeg en Hatari. Kolbekappen er bedre enn den du finner på Classic`n. Hadde det vært mitt valg ville jeg byttet stokk og fått den med en Hatari stokk. En helt annen verden å skyte med rekylmessig. Ja, jeg har testet med Lott`n :wink:

.375`n min er en drøm å skyte med :D

Har en 1.5-6x42 Zeiss på den og QRW montasjer. Har til nå ikke fått den i panna 8)

Link to comment
Share on other sites

har du fleire løp til den og eller?

 

Nei, jeg stoler ikke 100% på treffpunk ved løpsbytte på Sauern. Jeg må derfor testskyte ved et løpsbytte uansett, og dette medfører at ett ekstra løp neppe blir brukt. Jeg velger i stedet å ha et greit utvalg med komplette våpen i forskjellig typer og kalibre å velge i mellom, alt etter vær, føre og hvilken jakt jeg bedriver. :wink:

Link to comment
Share on other sites

har du fleire løp til den og eller?

 

Nei, jeg stoler ikke 100% på treffpunk ved løpsbytte på Sauern. Jeg må derfor testskyte ved et løpsbytte uansett, og dette medfører at ett ekstra løp neppe blir brukt. Jeg velger i stedet å ha et greit utvalg med komplette våpen i forskjellig typer og kalibre å velge i mellom, alt etter vær, føre og hvilken jakt jeg bedriver. :wink:

 

Jeg og ville ha byttet stokk til en hatari stokk med skikkelig kolbekappe.

 

Jeg har også to kikkerter en til 6,5 og en til 3006 når jeg bytter respektive løp bytter jeg også kikkerten og da er problemet løst så sant du drar til med samme moment ved løpsbyttet. da slipper jeg innskytin/testskyting og alt sammen, nesten samme prinsippet som på Blaser

Link to comment
Share on other sites

Den stokken ser jo ok ut, sammenlingna med andre grusomme "pukkelrygg" varianter. Selv har jeg en Winchester M 70 Safari, med "negative dropp", dvs, at kammen er en aning lavere en hælen på stokken. Da får man aldri vondt i tenna.. :) Prøvde en Krieghoff Big five i .470 Nitro for litt siden. Stokken var ganske rett, men kammen noe høyere en hælen, og det førte til en "rystende" opplevelse i høyre tanngard, ut den kvelden.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...