Jump to content

Skytterbu til kråkejakt


GlenDronach

Recommended Posts

Heisann,har tenkt å bygge et par skytterbuer til neste sesong`s kråkejakt.Lurte på om noen hadde noen gode tips på byggemåte,plassering osv?Buene er tenkt for hagleskyting med hubro.Hadde tenkt å kle dem med bakved...Noen som har noen lure løsninger?Bilder?På forhånd takk...

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke brukt tid på å bygge jaktbu som skal stå permanent på en plass. Kråkene vil fort lære at det ikke er lurt å legge turen over den bua. Da vill jeg heller kjøpt et sånn kamo telt som er fort å slå opp/ned. Jeg har brukt mye tid på kråke jakt opp gjennom årene å har erfart at di husker meget godt. Kan ikke bruke hubroen så mange ganger i samme buske før det blir umulig å lokke dem inn.

Link to comment
Share on other sites

hmm...er nok sant det at de nok vil huske at denne plassen kan være farlig..men ,bygginga har starta og det er som sagt under et meget godt kråketrekk...Vi prøver og blir det lite kråke som kommer der etterhvert,så har vi ei super karsk-bu!! :lol:

Er også en bra plass med hensyn til rev og rådyr...

Link to comment
Share on other sites

Kan dele noen tips som jeg har lært iløpet av de siste årene.

 

*Bruk minst mulig kamonett. Det er ikke et spesielt bra skjul for kråkejakt.

*Bruk naturlige materialer og få bua så den ikke skiller seg ut.

*Sett den en tett plass og ikke åpent. Da vil aldri fuglene være i nærheten.

*Tenk på lydløshet. Ei bu med tregulv vil bråke endel. Anbefaler selv å bruke en stor gapahuk istedetfor bu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...