Jump to content

lee classic loader


rotis

Recommended Posts

Jeg har et par av de her. Til litt ulike kaliber, mest brukt til rettveggede revolverpatroner.

 

Systemet som er så himla enkelt at det skal utrolig mye knot til før du gjør noe galt og eller skader deg eller andre. Du har sikkert sett det i videoer på nett, men du kakker sammen ammo. Stikkordet her er kakke. Det krever en åtte ti kakk før en helt vanlig .38 spec patron dukker opp.

 

Det betyr at om du skal lade hundre patroner skal du kakke åtte hundre til en tusen kakk før du er ferdig. Det er ikke sikkert du blir lei av det, men jeg kan love deg at alt av kvinnfolk vil lage et helvetes leven. At du sitter med hammer og kakker sammen skarpe skudd vil de ikke, til tross for innstendige og grundige forsikringer, ikke sette synlig pris på. Etter min erfaring. Spesielt ikke hvis du kakker i stuen på en litt trang leilighet mens det er kolikkunger på skjette måneden.

 

Det er en artig greie å ha. Skuddene blir overraskende presise og ikke noe dårligere enn annen kryttsløyd i mine våpen. Men dersom du bor i en bygning med mennesker som også har hørsel kan det være en ide å lete etter et annet alternativ. Lee lager en håndpresse etter nøtteknekkerprinsippet. Den er like portabel, litt dyrere men usigelig mye snillere mot omgivelsene.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok du fort vil savne noe som er noe bedre enn det du nevner, og det settet som Rufus sikter til er et bra sett å begynne med - det er enkelt å bruke og du får die'er billig hos hjemmelading.no. Jeg lader flere riflekalibre, og det at det er hurtigkoblinger på det gjør at man kan skifte fra det ene til det andre raskt - de er ferdig justert i hurtigkoblingen - bare finjustering på kuleisetteren for å få rette patronlengden. Du lader fort en 50 til 60 skudd i timen, kanskje mer når du får driv over det. Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...