Jump to content

Omkammring av orginalt HV mauser løp til .308??


MasterMaker

Recommended Posts

Er på leting etter en hendig boltriffle i 308 som jeg ikke må være forsiktig med.

 

Hv mausere er jo fremdeles billig så jeg lekte litt med ideen om og kammre om original løpet på en hv mauser.

 

Er det noen som vet om det er nok gods i løpet til og fortsette gjengene på løpet langt nok frem til at kammer enden kan kappes og kammres om til 308?

 

Burde bli en god del billigere en og få en børsemaker til og dreie ned, gjenge, kammre og skru i(+ montere åpne sikter) et nytt løp i ei mauser låskasse(noen som vet hva dette koster?).

Link to comment
Share on other sites

M98kF1 HV mauser = M98k endret til 7.62x63 (.30-06).

 

M98 låsekasser er brukt av Kongsberg til produksjon av:

 

M52 Jaktrifle

M52 Fangst og Redningsgevær

M58 Forsøk Skarpskytter

M59 Skarpskytter

M62 Jaktrifle

M63 Selfangstgevær

M64 Treningsgevær

M67 Skarpskytter

M85E Elgbanerifle

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

Foretrekker 308 pga. utvalg og pris på ammo i tillegg så er det mye bra optikk tigjengelig med retikler kalibrert for kulebanen til 308.

 

Har ikke kjøpt børsa enda men hva jeg planlegger er og ikke bruke mere penger på børsa en på optikken(plus at den skal ha åpne sikter som backup), I all hovedsak så vill jeg ha en tanks av en scout rifle med mulighet for og bruke annen optikk en et scout scope hvis jeg skulle ha behov for det.

 

Ei børse som kan brukes til alt, er perfekt til ingenting, tåler juling, og ikke koster nok til å påvirke humøret hvis den får en skrape eller to. :shock:

 

Skal sjekke landrø, takk for den!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...