Jump to content

Plombering


Trolldeig

Recommended Posts

Hvordan ville dette være for et uregistrert våpen?

 

Ville man måtte gå innom politiet med papirer for å vise at man har destruert et våpen som "ikke finnes", eller vil det være tilstrekkelig å få det plombert for at det skal bli lovlig som veggpynt?

Link to comment
Share on other sites

Om det er et våpen som ville gått under bestemmelsene om registrering ved videresalg, og oppbevaring i våpenskap (eksempelvis lovlig ervervet uregistrert hagle) ville jeg vel tatt veien om plombering. Om du av en eller annen grunn blir oppdaget med et slikt våpen i skytbar stand, hengende på veggen, tror jeg ikke det er så smart.

 

Om det er at annet våpen som egentlig skulle vært registrert, ville jeg og gjort det samme, finnes vel fortsatt et og annet våpen som har vært i familiens eie siden tidenes morgen, og som ingen har tenkt på å registrere...

 

Personlig ville jeg aldri hatt et fungerende skytevåpen hengede på veggen uansett. Slikt hører hjemme i våpenskap, uavhengig av registreringplikt eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Våpen må selvfølgelig plomberes før det evt. henges på veggen, ja :)

 

Lurte bare på om det var krav til registrering av plomberte våpen, all den tid våpenet var uregistrert da det var i skytbar stand (arvegods) - og dermed ikke finnes i noe register?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...