Jump to content

Ny RCBS die, litt frustrert ang. helpressing


RAYJO

Recommended Posts

Hei!

 

Har kjøpt ny RCBS helpresser die 6,5*55. Blei veldig frustrert under klargjøring, pressa noen hylser og prøvde de i kammeret 2 av 3 kamret fint, stilte ned litt til, da kamret bare en av tre :oops: . Då stilte jeg dia lengre opp en første gang og alle 3 kamret fint. Men da er bare 2/3 av halsen presset, er det nok? (tusja halsen for å se hvor mye den gikk ned)

RCBS sier at dia skal skrus til dia tar i hylseholderen pluss 1/4 -1/8 runde til :forvirra:

Ladeboka har jeg dessverre lånt bort :oops::roll: så jeg får ikke sjekka noe dær.

 

Hva tror dere, er hylsene pressa nok?

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Sitter med et lite inntrykk av at RCBS sine dier kan være at blandet kvalitet. Har selv nettopp vært uheldig med et sett RCBS 9,3x74R dier der halsen ikke ble presset nok til å holde på kula. Har også hørt en del negative kommentarer om RCBS på banen, men det er vel naturlig så lenge som de har en stor del av markedet.

 

Settes sizerdien mot hylseholderen skal hylsene være riktig sizet for å gå i kammeret. Foretrekker selv å skru dien ut igjen slik at hylsene akkurat kamrer for å unngå unødig slitasje på hylsene.

 

Hylsene skal i utgangspunktet kamre i det kammer de er skutt i uten sizing. Siden bare en del av halsen er sizet i dette tilfelle så skulle det heller ikke være snakk om oversizing så det kan se ut som det er noe feil med dien.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...