Jump to content

Swarovski 6-18 . 50


Tommy Tikka

Recommended Posts

Hvordan ligger disse i forhold til Schmidt un Bender Klassik?

Ut fra de jeg har sett på ligger Swarovski alltid en liten klasse over S&B på klarhet og lys. Klassik er vel attpåtil svakere optisk enn de andre S&B-seriene, mens Swarovski meg bekjent alltid har holdt samme optiske kvalitet på tvers av alle seriene - forskjellene ligger i zoomfaktor, rørdimensjon, betjeningsdetaljer etc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde et SuB Klassik i 1.5-6x42 mener jeg det var for mange år siden på en sako75.

Må si at jeg likte Swarovskien bedre, men jeg har ikke hatt disse to side om side for samenligning da SuB`en var solgt når jeg fikk Swarovskien.

Skulle jeg tippe så er disse omtrent like i kvalitet, men Swarovskien føltes bedre optisk.

Du kan uansett ikke trå veldig feil med europeisk optikk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sjekk prisen på Z3 i USA for øyeblikket. Kjøp 2 til prisen av 1 bokstavelig talt.

 

Dessverre finnes ingen 6-18 men 3-12x50 med ballistic turret koster $1050. 3-9x36 koster $750!! Skulle tro det var RIMI-Hagen som hadde agenturet i Norge.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk prisen på Z3 i USA for øyeblikket. Kjøp 2 til prisen av 1 bokstavelig talt.

 

Dessverre finnes ingen 6-18 men 3-12x50 med ballistic turret koster $1050. 3-9x36 koster $750!! Skulle tro det var RIMI-Hagen som hadde agenturet i Norge.. :-)

 

Hvor får du kjøpt disse uten eksport tilatelse i statene?

I følge blant annet opticsplanet så er det eksport restriksjoner på optiske siktemidler.

Om det er samme pris som for eksport tilatelse på våpen så koster dette 250$ ekstra :?:

Link to comment
Share on other sites

Sjekk prisen på Z3 i USA for øyeblikket. Kjøp 2 til prisen av 1 bokstavelig talt.

 

Dessverre finnes ingen 6-18 men 3-12x50 med ballistic turret koster $1050. 3-9x36 koster $750!! Skulle tro det var RIMI-Hagen som hadde agenturet i Norge.. :-)

 

Hvor får du kjøpt disse uten eksport tilatelse i statene?

I følge blant annet opticsplanet så er det eksportrestriksjoner på optiske siktemidler.

Om det er samme pris som for eksport tilatelse på våpen så koster dette 250$ ekstra :?:

 

Se litt lenger opp i emnet: http://www.eurooptic.com

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke EuroOptic nevnt...

Uansett, i følge EuroOptic gjelder dette:

Several items on the website may require an export license, including, but not limited to, the following:

 

· Optical Sighting Equipment (All Rifle Scopes)

· Generation 2, 3, or 4 Night Vision Equipment and Night Vision Accessories

· Thermal Imaging Equipment and Heat Seekers

· Firearms, magazines, and rifle stocks

Link to comment
Share on other sites

Og så er det "bare" 1" rør, men det betyr vel ikke så mye kanskje.

Det eneste det har betydning for er hvor lang vandring du har på justeringstårnene, så hvis du ikke skal drive langholdsskyting eller bruke et kaliber med ekstremt krum kulebane har det ikke annen effekt enn at siktet blir mer kompakt og kanskje litt lettere.

Link to comment
Share on other sites

har en slik kikkert selv, og det er uten tvil en jæævla god kikkert. om du får den for 7500 så slå til! du får ikke bedre kikkert til den prisen :)

og om det kan ettermonteres kulebanekompensator, så ja.. men på min slipper jeg det, forde det er småe tårn under lokket, som man kan justere enkelt med honda, den kan også nulstilles der den er innskutt. tipper den du skal kjøpe har samme :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...