Jump to content

Magasiner i 223 for Tikka T3?


Slitern

Recommended Posts

En kompis har nettopp kjøpt en TIkka T3 i kal .223.

Reagerte litt på at magasinene kun tillater patronlengde 57,5mm, da riflen med 1:8 i twist må være beregnet til tyngre kuler.

Noen som vet om det finnes andre magasin, evt innmat, som tillater lengre patroner?

Trenger også tips til en bra stokk til samme børse, da han har en light-utgave

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Løfter tråden... finnest de magasin på markede nå, som takler lengre patroner?? Noen må vel lage de? Lest tråden til sako 3006, men lite lysten til å sette i gang med de prosjektet ..

 

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Du kan fint bruke tyngre kuler selv om magasinet sitter sine begrensninger. Eg har fått hornady 75gr hpbt til å samle 17mm 5 skudd. Med col på 57mm. Eg sliter mye mer med lete kuler, men eg må nok bare finne et annet krutt. Eg bruker w140 no.

Link to comment
Share on other sites

Hornady a-max samler bra i min varmint... men med col på "61mm"???... mater jeg 1 og 1. Lette kuler... alle kvalitetskuler samler i min... bruker siera matchking53 gr hpfb med n135, som eg er serdeles fornøgd med. Billige fmj har eg dårligere erfaringa med!

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ta steget å bytte ut hele underbeslaget, som er i plast på Tikka t3, og bytte ut med deler fra Roedel Precision (?), men det er veldig dyre deler. Ved å bytte, så må man bruke andre magasiner, der man i .223 bruker magasin av kraftig polymer, mens i 308 el lignende benyttes metall.

Link to comment
Share on other sites

Hjelper vel lite å bytte magasin, hvis ikke hevarmen går langt nok tilbake :) i min 308 satte jeg i et 6,5 magasin, og byttet ut sluttstykke stopperen i samme slengen ( fra 308 til 6,5 eller 3006 , forøvrig den samme delen de to) etter dette er det bare å sette kula så langt fram som kammeret tillater :)

 

Sent from my LT26w using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...