Jump to content

Hermanos Zabala


moes

Recommended Posts

Hei

Jeg lurer på om Hermanos Zabala er et merke som er kjennt for kvalitet og om dette er robust? Kanskje jeg skal kjøpe meg en Hermanos Zabela Anthea Magnum English 12/76 S/S, den så jo veldig grei ut og var ikke så stiv i prisen..

Er det noen som kan uttale seg om dette våpenet, eller merket så tar jeg i mot all info! :)

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... -s-1043471 link forresten.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Zabala var den første hagla jeg begynte å jakte med, men det var en over/under. Andre sessongen som jeger (bommet mye første sessongen) begynte jeg å konkurre (trap, lerduesti og figurjakt) Og det gikk bedre og bedre, helt til hagla sa "takk for seg" etter ca. 5 000 skudd :evil: . Jeg snakket med en som har jobbet med våpen, og han sa at de holdt ikke så lenge, noen tusen skudd, så kunne man begynne å få problemer, og når det ikke smeller når du trykker inn avtrekkeren, så står du der med "skjegget i pappkassa!" (Jeg kjøpte den for ca 12 år siden, og hadde den vel 3 sessonger, etter det ble det en beretta. Så det kan godt hende at andre har positive erfaringer med Zabala?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat samme hagle som du har sett på. Bruker den på jakt og er meget fornøyd. Nå skyter jeg ikke masse lerduer, så om den tåler "mengdebruk" veit jeg ikke. Men den er da like fin etter noen hundre skudd på jakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...