Jump to content

Til alle sauer 202 eiere!!


caveman

Recommended Posts

Har både 200STR og 202 classic. Og er naturlig nok Sauer-frelst :mrgreen: Noe av det mest geniale med å velge sauer er stor tilgang på "utrangerte" dfs-piper! Jeg kjøpte med 202 med 9,3x62. Så har jeg fått tak i både 6,5x55 og 308 NATO som jeg har fått dreia ned til passende profil. Begge de utrangerte pipene går som gull enda en stund ser det ut til! En jeg kjenner med superutstyr gjorde deiejobben for Kr 500 pr pipe. Har dermed hele spekteret av kaliber jeg (trenger??) til en rimelig penge. Både til storviltjakt, og billig trening med gammel NATO -ammo.

passer 200 str pipene rett i 202kassa??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Ny på kammeret, prøver å bruke en gammel tråd for å sjekke om jeg er på riktig vei. Har en Outback i 6,5x55 med billig-Zeiss i QR, uten tvil beste børsa jeg har vært borti. Men ikke noe SYSTEM akkurat, begynte å tenke på det da jeg trodde det ikke var godkjente blyfrie patroner i dette kaliberet (vi selger en og annen skrott, og med dagens regler forsvinner jo "hælve kua" hvis de er skutt med bly). Nå går det vel å finne Naturalis i 6,5x55, men jeg har nå fått lyst på et nytt løp åkke som. Tenkte først på 30-06, men synes det blir litt nært 6,5, så nå tenker jeg 9,3x62. ML selger meg gjerne Sauerløp de, til prisen av en god bruktbil, men jeg forstår det slik at presisjonen er like god i S&L? Vil ha med demper på denne, og det kan jeg få både på Dokka og i Arendal? Jeg trenger da ikke skifte sluttstykke, men hva med magasinet? 9,3x62 står ikke på lista på 3-skuddsmagasinet jeg har. Har kikket litt rundt på andre tråder, og skjønner at det er flere muligheter. Andre løpsfabrikanter, neddreining av 200-løp og gud vet hva, kanskje til og med mere spennende kalibre (gidder dog ikke å begynne å lade igjen). Originalløpene i 9,3 er 17 mm, antar de går i forskjeftet uten videre, er 17 mm maks løpstykkelse? Er det andre ting jeg må tenke på, eller er det best å overlate tenkinga til børsemakeren? Takknemlig for innspill, jeg har god tid!

Link to comment
Share on other sites

Er eget magasin til 9,3x62 ja. Det er vel litt forskjell på forskjeftene ang. hvilke pipeårofiler som går i. Jeg har Wolverine, KKC og syntetisk stokk samt et gammelt GRS forskjefte. De «trangeste» av disse er synt og KKC, 17 mm går greit i disse, 19mm går ikke.

 

Jeg kjøpte brukt 9,3x62 pipe til min, holder greit 20mm på 100m med jakt ammo uten mye eksperimentering med ladninger, er vel ikke så ofte pipene i dette kaliberet er utskutt. Fås ofte for ca 3000kr brukt på Finn.no.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...