Jump to content

Mauser M67 erfaringer..


Recommended Posts

Hei! Noen som har erfaring med M67? Har to stk våpen som jeg vurderer å bruke til blinskyting.

 

En med 6,5 virker som kaldhamret pipe hammerslag rundt pipen. MEN med sluttstykket i spenn er det Slakk når man bryter på hevarmen... Lurer på om det skal være sånn..Virker som slitt låsekasse.. Dette våpenet har justerbar avtrekk.

Videre har våpenet serienr. 267xx og busk diopter.

 

Den andre Mauseren er svært lite brukt. Ingen slakk med hevarmen i spenn... Den har kaliber 308. Der sitter et Elit edstrøm diopter.. Ingen justerbar avtrekk, Pipen har ikke merker etter kaldhamring, helt jevn overflate. Serienr.116xx F1

 

Noen som vet om det tolereres slakk i disse våpnene ved hevarmen i spenn?

Evt. hvilket som er best egnet for blinkskyting?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nogenlunde likens rifle, generasjonen før ihvertfall, ei M59. Dette er igrunnen bra saker, og ei slik rifle i god stand, skal gå meget bra. De ble jo kalt "skarpskytter rifle". Sånne mauser kasser er igrunnen litt raklete både her og der, men har ikke vært borti sånn som jeg tror du beskriver det, at bolten er raklete når den er nede/i lås. Dette vet jeg ikke om jeg hadde turt å skyte med før jeg hadde fått noe med greie på det å se før jeg avfyrte mer skudd med den. Men absolutt ei meget bra banerifle, og det var jo det den ble laget til også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...