Jump to content

Spesialrevolver, 38. eller .357?


Tjukken

Recommended Posts

Spesialrevolver skytes gjerne med ammunisjon i lav hastighet. Revolvere merket med .38Spec har en mer egnet riflestigning til prosjektiler i lav hastighet (1/14 vs 1/18-1/20). Når du kjøper ammunisjon, så bryr butikken seg ikke noe om det står .38 eller .357 i våpenkortet, men et litt uinformert våpenkontor kan finne på å lage bøll hvis du kjøper en .38Spec på en .357 søknad. Skriv begge dele, .357Mag/.38Spec.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Søk på .357, og skriv et vedlegg om at du helst vil ha ”ren” .38 spesial, men at dette er vanskeligere å få tak i, og om du kan få omgjort søknaden til .38 spesial om du skulle være så heldig å finne en.

Hvis du så skulle få tak i en ”ren” .38 så tar du vel bare trappa ned en etasje(om jeg ikke tar feil :wink: ) og får ordnet dette, før du sender eller gir fra deg våpensøknaden til selger.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg søkte på revolver til revolverfelt i fjor, skrev jeg ".38 special/.357 Magnum" på søknaden og fikk ingen innsigelser på det. Min tanke var at jeg ikke ville låse meg til ett av de to, men kunne kjøpe det jeg fant. Siden jeg ikke hadde noen tanker om å skyte Magnum 1 ville jeg uansett klare meg like bra med en ren .38. Jeg endte opp med en S&W 586 til slutt, men kommer neppe til å skyte mye magnum i den.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips.

Blir nok en ren .38, så tror jeg går for det på søknaden.

Får heller vente til den rette dukker opp, selv om jeg kunne tenkt meg å få tak i en i god tid før NM.....

 

PS: Lærlingen, jeg må ikke 1 etasje ned men 5......

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Kan jo oppdatere dere på denne.

Satt opp .38/.357 i søknaden på spesialrevolver med vedlegg på beskrivelse av problemet.

Det gikk fint mellom, og plutselig i høst dukket en S&W mod 10-7 opp på finn fra jakt&Friluft på Gjøvik.

Og etter en strålende MC tur til Gjøvik, ble jeg den stolte eier av denne nesten ubrukte revolveren til den nette sum av 2500

 

Så nå venter ombygning med nytt løp hos Noren.

Og gjør de en like fin jobb på denne som på min mod 10-8 Rev, kommer 2012 sesongen til å bli hyggelig.

 

Mvh

Tjukken

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...