Jump to content

Ikke flere klikk "ned" på kikkerten


Ny-Jeger

Recommended Posts

Heisann. Jeg har en Ruger mini-14 som jeg har montert en ZEISS Conquest 3-9 x40 på, men jeg har ikke flere klikk "ned" og jeg må minst ha 10-20 klikk til ned for å treffe blink på 100m. Som dere vet så har mini-14 faste ringer så jeg har ikke mulighet til å justere på desse. Er det noen som har noen tips/triks på lur :?:

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Jeg har en Ruger mini-14 som jeg har montert en ZEISS Conquest 3-9 x40 på, men jeg har ikke flere klikk "ned" og jeg må minst ha 10-20 klikk til ned for å treffe blink på 100m. Som dere vet så har mini-14 faste ringer så jeg har ikke mulighet til å justere på desse. Er det noen som har noen tips/triks på lur :?:

 

Har samme rifle, samme montasje og samme kikkert.. men ikke samme problem.

 

 

Litt dumt spørsmål muligens, men sikker på at "hakket" på ringene er helt nedi festet på rifla?

Link to comment
Share on other sites

Ok.. da går vi over på teori #2.

 

Montasjen din er ikke den orginale (selv om du tror den er det ;) ), den er fra en Ruger M77. => sjekk om en er litt høyere enn den andre

 

*Dersom den ene er litt høyere enn den andre => skift montasje

*Dersom begge er like høye => rykk tilbake til start

 

Edit:

Altså, om enden på visa er at det er M77 montasje som sitter på rifla di.. da kan alternativt kjøpe enda en lik M77 montasje slik at du står igjen med to brukbare montasjer (høy og lav). Da slipper du å stå igjen med en montasje som ikke passer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...