Jump to content

Skogsfugljakt i vestfold?


remington 700

Recommended Posts

I området du tar av til sølvgruvene står det skilting til knutehytta (terreng 1)

Tar deg ca 15-20 min å kjøre opp til hytta fra E-134.

Da står du mitt terrenget og har kort vei mellom terreng 1 og 2.

 

Har jaktet mest i terreng 2 som egentlig følger veien opp fra E-134 til Knutehytta, på venstre side når du kjører til hytta.

Har da brukt å parkere halvveis på turen opp til hytta, og begynt å jakte derfra og vestover i terrenget.

Jobbet meg oppover og kommet ut ved knutehytta.

Deretter kjenne på formen og eventuelt jaktet mer nord/ nordvest i terreng 2, eller returnert til bilen.

 

 

Sjekk inatur.no

- småviltjakt i Buskerud.

- terreng 2 heter Bjørndalen/Korbu.

- sesong kortene er populære, spesielt i terreng 3 som har det enkleste terrenget.. (venstre side av E-134 ved avkjøring til Hengsvann Skytefelt)

 

- terreng 1og 2 er ganske like og litt mer krevende, men mengden fugl er mye større enn terreng 3 og derfor mer interessant.

Mye skog med furu og gran trær områder.

Mange små myrpytter og tjern hvor storfugl og orrfugl sitter.

Lett kupert med mye koller og lange bratte åssider med einerkratt.

Har ikke hund, så jakta blir vanskeligere, men mer spennende når man lykkes!

 

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut dette da :D Jeg har terreng med koie på finnskogen på åremål , men det hadde vært fint med litt nærmere terreng. Gir selvfølgelig ikke opp finnskogen 8) , men dit blir det langt å kjøre ofte syns jeg.

Tror faktisk ikke det er SÅ mye bedre der oppe heller , men varierer jo for hvert år som går. Har faktisk litt troen på den store revejakta som har pågått kan hjelpe litt på eggrøvingen til storfuglen i år :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...