Jump to content

Hvor dyre jaktvåpen finnes?


vømmøl

Recommended Posts

Siterer meg selv fra en annen tråd.

 

Jeg skal svare selv:
Har sett litt på beretta Gallery på nettsiden deres, men har ikke helt fått tak i hva det er for slags butikk(?). Skal til London om 2 uker, så jeg vurderer å ta en tur innom.

Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente meg? Er det et slikt jålested for den engelske overklassen, med kun børser til over 200.000,- Ikke bare, men veldig mange. og tveedjakker og hatter med fjær? Ja, pluss noen t-skjorter og de normale beretta skytevestene. Eller har de noe av interresse for en norsk jeger og leirdueskytter? NEI! bortsett fra at det er veldig mange berettaer på ett sted.

Som sagt så har jeg vært i London, og hadde på forhånd bestemt meg for å kikke innom beretta butikken der. Såg med en gang at mine antagelser om at det var et snobbested stemte. Og at jeg ikke passet inn der.

Damen i 1. etg var forsåvidt bli og grei, og hadde nok sett sånne som meg før. Etter å ha hilst, sa hun at våpenavdelingen var i 3. etg. :mrgreen:

Gutvotten i 3. etg. var tydeligvis ikke interessert i å snakke hverken om jakt eller skyting med en normann i dongribukse. Tror ikke folkene jeg møtte der var interessert i jakt og skyting i det hele tatt, men kun i om slipset satt orntlig til det kom en i dress.

Alle børsene var bak glass unntatt noen få. Prøvde etter hvert som samtalen ikke kom i gang å spørre etter en forholdsvis nøktern børse. En SV10 Perennia. "There" sa han og pekte. Ingen antydning til å åpne noen glassvegg nei.

 

Vel, vel. Spurte til slutt om jeg kunne ta noen bilder, og det var greit.

 

Mange beretta på en plass

img1616r.jpg

Sideliggere:

img1617w.jpg

Pussesett til 7.500,-

img1618ja.jpg

Så de dyre haglene:

img1613ai.jpg

Se prisen:

img1614l.jpg

Og vi snakker om pund her! Så det tilsvarer nesten 1.300.000,-

 

Hvor dyre børser finnes det egentlig til salgs i butikk?

Link to comment
Share on other sites

One suit from Saville Row: around $ 3000 (I've got no idea)

One dandy working his arse off to show his foreign customer the latest and greates Berettas: 4-5 hours.

The look on his face when the customer says: "No": Priceless.

 

 

Jeg er for øvrig for slike høystatus butikker (servicen er gjerne meget høy hvis du får dem i tale), men er redd de skyter seg selv i foten om de ikke skjønner at en kunde er en kunde. Røkke kunne ha vimset innom i slitt dongri...

Link to comment
Share on other sites

De kunne antagelig lært litt av Holland & Holland. Jeg fikk i hvert fall den beste kundebehandling jeg noensinne har opplevd noe sted i The London Gun Room, selv om jeg begynte med å fortelle at jeg var der som følge av en interesse for fine våpen og antagelig aldri ville oppnå å bli kunde. Og der var det ikke snakk om å betrakte produktene gjennom glass heller, alt jeg spurte om ble tatt frem og gjort tilgjengelig for klåing og fikling, og betjeningen var hyggelig og oppriktig interessert. Jeg går fortsatt og drømmer om det matchede paret av sideliggere i kaliber 28 jeg fikk svinge på :wink:

Link to comment
Share on other sites

sakset fra http://www.most-expensive.net" target="_blank:

 

 

VO Vapen Royal Collection United Arab Emirates Edition rifle

expensive-rifle.jpg

 

The gun is a product of Viggo Olsson, the Swedish gunsmith who founded VO Vapen in 1977. Called the H.H. Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque Rifle, it was created as a tribute to its namesake building in Abu Dhabi. The rifle was modeled after the mosque’s impressive chandelier and features gold inlays and thirty-six diamonds of various colors. The exclusive rifle is valued at $825,000. Olssen has also produced 100 Royal Collection United Arab Emirates Edition rifles priced at a somewhat more modest $525,000.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...