Jump to content

Forskjell låsekasse Rem 798 og M98?


Norrøna

Recommended Posts

Som topic sier, er det forskjell på låsekassen på Remington 798 og Mauser M98? Etter å ha brukt en del tid på å søke etter skinne med utfresning for patronutkast/innkast til min M98 kom jeg over denne:

 

http://www.opticsplanet.net/leapers-utg-model-798-bolt-action-rifle-scope-mount-solid-integral-base-mnt-rm798.html

 

Videre videre søking fant jeg ut at Remington 798 er bygget på M98 kasse fra Zastava. Spørsmålet blir da om denne skinnen vil passe på min Mauser sånn helt uten videre, eller er låsekassen til 798 omarbeidet slik at det ikke går?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

154 visninger, og ingen svar... :?

 

Nåvel. Skinnen kom på den hyggelige pris av 170kr ferdig levert, men krever litt sliping av den bakre brua på HV-mævser`n. Fikk børsa tilbake fra smeden idag, og resultatet ble slett ikke verst.... :)

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvor mye M67 er nedslipt på bakre bro? Min er hjemme, så jeg får ikke målt.

 

normal_Bilde0005.jpg

 

 

Slik ble min M98 seende ut, dårlig mobilkamera. BM slipte bort stripperclip-hompen på bakre bro, pluss litt til ser det ut som.

I tillegg slipte han bak på høyre hjørne pga av hevearmens gange, og fremme på skinnen slik at min 3-9x40 Trijicon passet med noen lave weaver-ringer jeg hadde liggende.

Pga høyde på hevearmen og kvartsikringen kan jeg ikke få kikkerten lavere ned, men dette burde fungere... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...