Jump to content

6mm PPC i et Remington 700 sluttstykke?


Ole_Netland

Recommended Posts

et konkret spørsmål:

 

vil et sluttstykke til en remington 700 (kort kasse) som i dag brukes til 308 m/fam kunne brukes på 6PPC uten modefiseringer?

 

6PPC er jo noe smalere bak så litt i tvil om utdrageren vil få nok tak i den.

 

Erfaringer?

eller noen som har en 700 og noe patroner med den diameter, slikt som 6PPC, 6,5 Grende, 7,62x39 med flere?

Link to comment
Share on other sites

Alle rem kasser jeg har testet fungerer fint med ppc/grendel. Men jeg har ikke fysisk testet det på ei rifle.

Men med sako 75 og 308 bolt/støtbunn fungerer utdrageren perfekt, har prøvd å lade knallhardt, for å se om ei hylse som er treg å få ut av kammeret gir utdrager problem. Men til nu har jeg ennå ikke fått problemer.

Kjør på! Det går nok bra

Link to comment
Share on other sites

En REM 700 kasse er vel de fleste BR kassers moder ifra tidenes begynnelse.

 

Den er sikkert ikke produsert med så små toleranser som en BR bolt har i dag.

 

Jag valgte en .308 bolt til min BR rifle og den virker glimrende med både 6PPC og 6,5x47L. :wink:

 

Meiner jag har lest at en drev med og monterte en ”ring” i bolten for å få den til å handtere 6PPC som har noe mindre diameter.

 

Men det må vel være noen her som har bygget på det konseptet som kan svare på ditt spørsmål. :?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett salgsinformasjon på boltkropper med utfresing for 6mm PPC kalibereret til korte Remington 700 låskasser. Mulig det var fra Midway. Når jeg skulle ha bolt med utfresing for 308 Win til min Rem LTR(som er original i 223), kjøpte jeg denne av jakt og friluft i Arendal. Prisen var mye bedre der enn hos Midway. Det kan jo svare seg å ta en telefon til Jakt og friluft for å høre om de skaffer bolt for 6mm PPC. Med rett sluttstykke er det temmelig sikkert at patronen passer :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...