Jump to content

Jaktdingser


Javelin

Recommended Posts

Hei!

 

Tenkte på å fornye litt innen litt utstyr og slikt for jakt. Prøver vanligvis å ha med minst mulig, bare kniv, multiverktøy, børsa osv, men finnes jo muligens noen smarte saker der ute?

Kanskje noe jeg må plukke opp på villmarksmessene som er nå for tiden? :D

 

Har dere noen tips til noen smarte saker å ha?

 

Slik som fjellduk, rypegalge osv.. skjønner hva jeg mener? :mrgreen:

 

Alle typer jakt!

 

Moro å se hvaslags sære saker dere har og :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På storviltjakt så har eg alltid med ein laus tofot, dvs. ikkje ein slik som ein festar på rifla. Når eg sit på post så bruker eg den alltid. Rifla kviler på tofoten og er raskt skotklar. Bruker den også på smyg. Situasjonen avgjer om eg kan bruke den da. Ein god sekk er jo også eit must. Må innrømme at eg har enda ikkje funne den "perfekte" sekken. Har prøvd mykje i form av vest med lommer, store rompetasker og sekk. Still to be decided... Men noko eg alltid har med er ein sitjelapp av reinsskinn. Min er kjøpt frå Roarpels. Uvurderleg når det er litt kjøleg. Det er viktig med ei varm rompe når ein sit nokre timar :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hei!

 

Tenkte på å fornye litt innen litt utstyr og slikt for jakt. Prøver vanligvis å ha med minst mulig, bare kniv, multiverktøy, børsa osv, men finnes jo muligens noen smarte saker der ute?

Kanskje noe jeg må plukke opp på villmarksmessene som er nå for tiden? :D

 

Har dere noen tips til noen smarte saker å ha?

 

Slik som fjellduk, rypegalge osv.. skjønner hva jeg mener? :mrgreen:

 

Alle typer jakt!

 

Moro å se hvaslags sære saker dere har og :)

 

Jeg leser inlegget ditt og skjønner etterhvert at det er jaktutstyr du mener. Hadde kanskje vært greit og bruke NORSK så ALLE skjønner hva du mener ? Overskriften, jaktgadgets ? Ærlig talt. Vet at engelsk begynner og ta over språket vårt men det får da være grenser. Skriver man på dialekt her på kammmeret så får man på pukkelen, men engelsk er ok forstår jeg. Hvis det er en moderator som har kløe i sletteknappen nå, så legg inlegget inn som egen tråd !

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke er noe du savner når du er på jakt så er det vel liten vits i at vi skal foreslå alt mulig dill du kan kaste bort penger på?? Og på Villmarksmessen vil du uansett få vite at du bare MÅ ha alt mellom himmel og jord, ingen grunn til bekymring :)

 

En ekstratime med tålmodighet på post er mitt kjøperåd, men jeg vet ikke om det selges på Villmarksmessa da.

Link to comment
Share on other sites

for å fyre litt under OTen, så finnes det veldig mange ord på engelsk som desverre ikke finnes på norsk.

En dings er kan være hva som helst (en sak, greie etc), en gadget er en kul dings som man egentlig ikke trenger, men som er veldig nyttig når du først har skaffet deg en og som du nødig vil være uten etter du har skaffet deg en. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...