Jump to content

sør afrika påsken 2011


375 hollandogholland

Recommended Posts

Vi blir litt senere ut (2. mai) - men antar at denne reisen også går klar av uenige lønnsforhandlinger - med påfølgende streiker.

 

Det er jo bittert om bakkemannskapet skulle gå ut i streik - når man står der reisekåt :D

 

Dette er noe som "forhindrer" meg i å planlegge senere turer (ble nesten offer for dette for endel år tilbake, og husker "spenningen" altfor godt til reise i lønnsoppgjørtider).

 

Men skulle jo selvsagt ventet et par uker til - når storgrisen "nøffer etter damene" :D

 

Ha en fortreffelig tur!

Link to comment
Share on other sites

Ja da er det Hos Ally Robins, mye Nyala der, kjempebra Lodge, trivelig vertskap, Des og Chrissy

Du må hilse dem fra meg, kanskje du får noen fordeler.

 

Jeg var der sammen med sambo for 2 år siden, jaktet i 3 dager og ferierte ved kysten i 4 knall tur

Var der i fjor med ei gruppe på 17 stykker, 6 jegere og resten kvinner og halvstore barn som bare slappet av og koste seg.

Link to comment
Share on other sites

I neste måned, er det klart for tur igjen :D .

Nå har jeg prøvd ganske så mye av diverse - og har liksom ikke mer å prøve m.h.t. håndvåpen.

Synes jeg :roll:

 

Det som har irritert meg i alle år når jeg har jaktet med revolver, er at dyrene hører haneoppspennet - og dermed spretter avgårde.

 

Med mine Marlin-rifler, har jeg de i halvspenn - og kan lydløst (med å holde inn avtrekket) "brekke" den siste delen.

 

Dette er det samme med min Freedom Arms - men mange av de andre jeg bruker - gir en liten lyd :?

 

Nå skal jeg ha med en 4" 686 med avtrekkskule - for å unngå dette.

 

Tanken var å bruke CP 200 gr - men presisjonen var ikke god nok.

 

Vel - det er jo bare tøys å si - da den var 5 cm på 22 m, og jeg skal holde meg innenfor 60 m denne gangen.

 

Helt sikkert!!!!!!!! (he-he).

 

Jeg har fått laget til en skinne hvor jeg har montert en Docter.

 

Hornady 180 XTP går godt i denne - og utgangshastigheten er 1150 fps/N110-13,5 gr.

 

Dvs. at jeg må over 200 m før den ikke ekspanderer - da den ekspanderer innenfor 900 fps.

Om den ikke ekspanderer - gjør det ingenting - da meplaten er såpass bra allikevel.

 

En zebra jeg skjøt på godt og vel 100 m - noe skrått forfra - med 454`en, løp/gikk 20 min etter skuddet.

Kulen - 240 XTP MAG - fant jeg igjen i utgangen i vomma - og den hadde bare ekspandert litt - og det var bra.

Hvis ikke - hadde den ikke penetrert såpass at den hadde nødvendige skader.

Tror jeg!

 

 

Er det noen som på kort varsel vil skyte mye - og spise god mat, drikke god vin - og komme seg bort i fra snøh..... - så ..... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...