Jump to content

Åpen skytebane i Sarpsborg eller omegn


Recommended Posts

onsøy skytterklubb eller noe,

 

kjør mot hankø, og ta til venstre opp i skogen ved å følge stort skilt :P

 

har vært der eeen gang hehe, så klarer ikke få til noe bedre forklaring enn det! men ring dem,,, se nr under.

 

 

 

15 TUESDAY

Lerdueskyting - Lerdueskyting, start tid: 17:30, Onsøy Jff

(Lerduebanen: 69 33 46 45)

 

http://www.njff.no/portal/page/portal/o ... llag/onsoy" target="_blank

 

 

kanskje vi sees i kveld :P

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

å her fant jeg veibeskrivelse :)

 

Hvordan finner du fram til OJFF skytebane.

 

Vei beskrivelse, GPS koordinater og kart.

 

Kjørebeskrivelse.

Fra Fredrikstad: Følg rv. 110 skiltet Oslo ca. 4 km ut av byen. Ta til venstre inn på rv.116 skiltet.( Engalsviken/Saltnes)

Kjør ca. 5 km på rv. 116. Ta så til venstre inn på rv. 117 skiltet ( Vikene/ Hankø) Følg rv. 117 ca. 3 km til du ser skiltet

" skytebane" på venstre side i oppoverbakken. Krapp sving til venstre, opp en bratt bakke. Til høyre i toppen av bakken og du er på P-plassen vår.

Fra Råde: Følg rv. 110 skiltet (Fredrikstad) i ca. 9 km. Ta til høyre inn på rv. 116 skiltet ( Engalsviken/Saltnes) Deretter følges beskrivelsen over.

 

Adresse

Adressen til Skytebanen er Vikaneveien 530, 1621 Gressvik.

 

GPS-koordinater

De som har GPS i bilen kan benytte følgende koordinater:

Kartdatum WGS84 UTM sone 32 6566883 N - 603418 Ø

Kartdatum WGS84 (Br./Ln.)/Min./Sek. N 59.13`.42 - Ø 10.48`.44

Link to comment
Share on other sites

Det dere henviser til her er vel hagleskyting, dvs åpne trap og skeet baner.

Tror ikke det er åpne riflebaner i distriktet om dagen, DFS skyter innendørs eller feltskyting nå.

 

Det er jaktfelt trening i Varteig til lørdag hos Anders Ørka. Der er det benk og innskytingsskive.

http://www.njff.no/portal/page/portal/o ... ypage=TRUE

 

Hvis du MÅ skyte inn før dette må du finne en bonde ssom lar deg skyte noen skudd hos han, i skogen eller i jordekanten.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Drar opp denne igjen jeg. Har nå mistet min faste plass å skyte med riflene på så må ifra nå av begynne å skyte på riflebaner rundt omkring :(

 

Det jeg da lurer på er om noen har oversikt over når banene her i Sarpsborg området holder åpent fremover? Tenker da først og fremst på skjeberg skytterbane (langs e6), og bjørnland skytterbane. Er bare di jeg vet hvor er, men tar gjerne imot tips og åpningstider på andre baner også :) gjerne en bane med elektroniske skiver, da jeg har ett helt skap med rifler hvor kikkaren skulle vært stilt inn :lol:

Link to comment
Share on other sites

hva mener du med se lenger opp? finner kun en oversikt over åpningstidene til onsøy banen :oops:

 

jaktfelt er det jeg helst har lyst til å skyte, men når jeg går inn på njff, også inn på kalenderen under østfold fylke så er det kun leirdueskytinga på onsøy banen som dukker opp. (og noen møter osv som er totalt uinterresant)...

 

Hva gjør jeg feil? hvordan får jeg opp kalenderen som faktisk viser når ting skjer? :)

Link to comment
Share on other sites

Terminliste for jaktfelt finner du hvis du går inn på:

http://www.njff.no/portal/page/portal/o ... d=38139630

Den linken til Varteig Jeger og Fisk var ikke oppdatert, så jeg vet ikke når de begynner jaktfelttreningen der 2012, men de pleier å ha skyting hver lørdag mesteparten av vinteren.

Ellers er det få, om noen baner som har åpent for oss riflejegere i distriktet vinterstid. Det som er et alternativ er å høre med skytterlagene om du kan være med å skyte feltrunde med jaktrifla.

Hvis du lurer på nåe mer så send PM for tlf nr så skal jeg prøve å hjelpe videre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...