Jump to content

kjøpe ammo i sverige


1983

Recommended Posts

Hvis man skal importere ammo til Norge, utover en rimelig mengde til eget bruk i et rimelig tidsrom, må det vel papirarbeide til.

På mine reiser i Sverige har jeg ved enkelte anledninger anvendt mitt norske våpenkort. Har fått opplyst av betjenter i våpenbutikkene at det norske kortet gjelder også der. Her var det snakk kun snakk om noen ganske få esker .22 l.r., vel å merke.

 

Ved innreise til Sverige må man jo transittdokumentere alle våpen og antall skudd på grensetollkontoret. Hvis man har såkalt internasjonalt våpenkort slipper man vel det.

Link to comment
Share on other sites

Ved innreise til Sverige må man jo transittdokumentere alle våpen og antall skudd på grensetollkontoret. Hvis man har såkalt internasjonalt våpenkort slipper man vel det.

Sverige godtar ikke EU-pass som dokumentasjon. Man må enten tollklarere våpen/ammo på nett før man reiser og "avdeklarere" på nett når man kommer hjem. Alternativt må man innom tollkontoret for nødvendig papirarbeid.

Tollklarering på nett kan du gjøre HER

Det at svenske våpenpushere godtar våpenkortet ditt er ikke det samme som at du har lov å ta det du får kjøpt med hjem på lovlig vis. De selger deg gjerne blyhagl også de 8)

Link to comment
Share on other sites

Den ammoen jeg kjøpte i Sverige brukte jeg nok opp det meste av i Sverige. Godt var det, ser det ut til...

 

Tilbake til temaet om svenske våpen/ammo-handleres godtagelse av norske våpenkort for kjøpt av ammunisjon: er dette ifølge boken, eller var det for å være behjelpelig, alternativt for ikke å gå glipp av en ubetydelig handel?

Noen som vet eksakt hva svensk lovverk sier om det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...