Jump to content

Polering av hylser


Tyren64

Recommended Posts

var en diskusjon her inne om polering av hylser. Å at det beste alternativet var å kjøpe en slik hylsetrommel.

Men en ting som er like lurt, er å sette den delen (som man skrur hylsen fast i når man justerer lengden) fast i en vanlig bits holder på drillen. Først ruller du hylsene over en klut fuktet med messingpuss, så fester du hylsen som vanlig i denne hylseholderen mens du kjører den rundt med drillen. Hold en ren tørr klut stramt om hylsen. Noen sekunder etterpå er den så blank som ny. Så setter du inn den delen med "fresen" på å lar drillen gå noen få ganger til rundt. Om du nå vil kan du sette inn en hylsebørste før du skrur hylsen løs.

Blir vel ikke like blanke innvendig som ved trommel, men et bra alternativ ......å en drill er vel noe enhver husstand har i dag :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Eldorado husholdnings ris(vanlig ris, kjøpt på Kiwi), og ei hette eller to med vanlig messing rens(også Kiwi kjøpt). Etter noen timer i trommelen, er hylsene gull blanke :D . Til og med nokså rene inni og :D . En liten bakdel da :( , er at det bruker ofte å stå et riskorn i tennhette hullet, men med en liten spiss gjenstand, så trykker jeg lett ut kornet. Har holdt på tidligere, å vaska hylsene i div varmt vann og kjemikaler(ala sitronsyre, salmiak og Zalo), men det ble så mye lettere denne jobben etter at hylse trommelen kom i hus.

Link to comment
Share on other sites

Blir hylsehalsene blanke på utsiden? Isåfall må jeg prøve noe annet. Er vel noe valnøttskall det jeg bruker. Er litt rart, for resten av hylsa blir skinnende, men halsene er sotete, selv etter 8-10 timer i vibratoren.....

Skinnende blanke blir de ikke, men alt av skitt fjernes. Du kan si at de blir "i originalstand" ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...