Jump to content

Sauer 200 str oljeproblem


Skyttergutt

Recommended Posts

Er ikke altid det er så lett å forstå hva som skjer bestandig. Noen ganger bare er det sånn, med rifler.....

Dette har jo noe med hvordan pipa er festet og vil sikkert derfor ha innvirkning på hvordan rekylen og vibrasjonene i pipa oppfører seg. Men jeg vet ikke! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok "Buster" er inne på noe der. Er vel at olje filmen/laget "lever" i forhold til rent stål mot stål.....Jeg fikk meg også en lekse av en børsemaker ei gang, da jeg hadde brukt "Locktite" på de tre klemskruene ved løslåsingen! :shock::shock: Det skulle IKKE forekomme!!! Har ikke brukt det siden!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bruk innføringsrør så reduseres faren for dette betraktelig og man trenger ikke å pøse på filla eller børsten så mye så det renner eller da . Jeg bruker JB-pasta eller Golden Med. og så lett oljet fille og tørrpusser , holder pipa ned når jeg pusser og har skjeldent fått olje mellom pipe og innfesting selv om jeg tar ut pipe noen ganger når jeg er i tvil.

Link to comment
Share on other sites

Erfaring (har hatt minst 2 stk 200str i 20 år) sier at om du får mye olje mellom løp og kasse vil du kunne få litt vandrende treffpunkt om du skyter rifla skikkelig varm. Om børsa ikke er skikkelig varm (sånn som feks på feltskyting) så er problemet ganske lite. Derfor tar jeg løpet relativt ofte ut av banebørsa, men relativt sjelden ut av feltbørsa for å ta vekk olje (vasker med rødsprit slik at flatene på løpet og låskassa blir rene)

Virker som olje mellom løp og kasse kan gjøre rifla mer ustabil enn når det er tørt der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...