Jump to content

ruger 10/22 target


dachs.

Recommended Posts

har tenkt kjøpt http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/sa ... lr-9000409" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank er den bra till småvilltjakt :? eller trenger en bra salogrifle till småvillt kan amn bruke all slaks ammo så lenge det står 22

.22 Short

.22 Long

.22 Long Rifle

.22 Hornet

.22 WMR

.22 LR

.22 winmag

ammo :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ikke helt sikker på hva du spør om men tolker det dit at du lurer på presisjon?

Kjøpte samme børse 2 år siden med demper, avtrekket suger og kjøpte nytt på web ,byttet selv byttet også rekylstopperen og kan nå stå mellom husveggene og tomme magasinet uten at noen hører. :roll: satte på en Sweet 22 kikkert fra XXL billig og grei.

 

går som ei stråle og samler på ei 5 kr. på hundre meter med lapua hi eller sub alt annet jeg har prøvd sper ca 10cm

På 50m går alt jeg har prøvd nesten hull i hull.

 

Kjempeleketøy lett og kvitte seg med noen skudd :D . litt tung og bære kanskje, til ren jakt er kanskje en brno bedre.

Link to comment
Share on other sites

Ukrutt:

 

Kan du forklare litt nærmere dette med å bytte rekylstopperen?

Har 10/22 Varmint som smeller like mye med demper som uten... noe jeg finner litt rart :|

Demperen som står på er av type lynx, som ikke er noe større/tykkere enn løpets diameter.

 

Ville hvert flott å få denne litt mere lydløs :D

Link to comment
Share on other sites

Først må du velge underlyds ammunisjon. Demperen funker ikke med skudd som går noe særlig raskere enn 300 m/s. F.eks Remington Thunderbolt/Yellow Jacket smeller uansett hvilken kommersielt tilgjengelig demper du setter på. Prøv skudd merket subsonic (CCI standard er subsonic i min rifle, så den burde være det i din også.).

 

Helt lydløs blir den ikke siden den er halvauto, og det vli komme litt smell ut av kammeråpningen når den lader om.

 

Bufferen er en plastpinne som erstatter sluttstykkestopppinnen. Gjør at sluttstykket ikke stopper metall mot metall, men mot en fjærende plastpinne. Demper ikke smell, men lyden fra mekanismen.

 

Del B-46 på dette bildet:

ruger1022rifleexplodedview_01.gif

 

Bruker Tuffer-Buffer selv, og den funker fint:

http://cgi.ebay.com/3-TUFFER-BUFFERS-Ruger-10-22-Buffer-DONT-OVERPAY-/110429914492?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19b622c57c

 

Spørsmålet er hva man skal med 3 stykker, tar lang tid å slite dem ut....

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Litt klokere her nå :D

 

Benytter Fiocchi sin Maxac Soft. Denne amunisjonen fungerer flott og samler helt ok til artigskyting.

Har prøvd Fiocchi Performance 38Gr Sub Sonic HP, men denne fungerer ikke i det hele tatt, hverken med demper eller uten. Virker som ladingen i disse gir så lite trykk at automatmekanismen ikke greier å fungere. Oppdaget også at flere av tomhylsene ikke ble trekt ut av kammeret....

 

Skal teste litt mere med amunisjonen du nevner for å se om dette gir utslag:)

 

Uansett så er 10/22en en veldig artig smårifle :D:D

Link to comment
Share on other sites

så det går an å bruke all ammo som det er 22 er ruger 10/22 target er det en sterk salongrifle som går 100m 150m va er max meter som er treff .sikker eller en salongrifle som er bra :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Rekylstopper/buffer fungerer meget bra. Halverer lyden fra mekanismen. :D

Vet at det er folk her på forumet som har lagd slike selv, både med gummislange med stålpinne i, og med harde "gummipinner".

Når det kommer til demper anbefaler jeg lett Alms sin standard demper. (Jeg har både kompakt og standarddemperen.)

Standarddemperen tar bort all kruttsmell på de fleste patroner, men piskesmellen fra supersonic kuler kommer man ikke bort i fra.

Subsonic blir så godt som lydløs. :D

Link to comment
Share on other sites

har tenkt kjøpt http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/sa ... lr-9000409" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank er den bra till småvilltjakt :? eller trenger en bra salogrifle till småvillt kan amn bruke all slaks ammo så lenge det står 22

.22 Short

.22 Long

.22 Long Rifle

.22 Hornet

.22 WMR

.22 LR

.22 winmag

.20 gauge

ammo :?

 

 

Du kan bruke all ammo som er av kaliber .22lr (.22lr er det samme som .22 long rifle)

Link to comment
Share on other sites

.22 Short

.22 Long

.22 Long Rifle

.22 Hornet

.22 WMR

.22 LR

.22 winmag

ammo :?

 

.22 Short,.22 Long og .22 Long Rifle/.22 LR:

- Kan avfyres fra samme kammer, men "short" og "long" vil sannsynligvis ikke kunne drive en halvautomekanisme.

 

.22 Hornet er en sentertent patron, og kan ikke skytes i samme rifle som .22 Short,.22 Long og .22 Long Rifle/.22 LR.

22_Hornet_-_SP_-_SB_-_2.jpg

 

.22 Winchester Magnum Rimfire kan ikke avfyres i samme kammer som .22 Short,.22 Long og .22 Long Rifle/.22 LR. Selve hylsa har større diameter og den er nesten dobbelt så lang som en .22lr-hylse. Hylsa har større diameter fordi den ikke bruker hælbasekuler som .22lr (hvis du ser på en .22lr-patron, så har kula samme diameter som hylsa. For sentertente patroner og .22 WMR så har kula med lik diameter på hele basen, og da må hylsa ha større utvendig diameter enn kula )

 

22_Long%2C_22_LR%2C_22_Winchester_Magnum.JPG

 

Hælbasekule:

heel-2.jpg

 

Øivind

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

kjøpte selv target versjonen istede for vanlig 10/22, de jeg har snakket med sa rett og slett at vanlig 10/22 ikke var presis nok til annet en leke-skyting. mens target-versjonen er like god som de fleste bolt-riflene..

 

Uansett. veldig godt fornøyd med min :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...