Jump to content

Magasinforlenger til Benelli M2..?


Kandal92

Recommended Posts

Har da bestilt meg en Benelli M2 Field (kal. 12) med 24" løp, og lurer på om noen her inne vet hvor lang magasinforlenger man kan ha på denne før forlengeren går lengre frem enn løpet..?

 

Skal ha forlenger av denne typen:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=712435" target="_blank

 

Så spørsmålet er vel igrunn hvor langt det er fra fremste del av forskjeftet på Benellien og frem til munningen på løpet? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Är detta lov att bruka i Norge?

 

Jag har licens för en M2 Benelli, och det kan knappast räknas som en vesentlig ändring av vapnet att montera magasinförlängare då vapnet är byggt för detta, och det står hur man gör i manualen. Alltså borde detta vara 100% lagligt vid övningsskytte?

 

Primära orsaken till att jag vill montera det är för att få mer tyngd på fronten av vapnet, och för att förenkla mängdträning.

 

Nån som har svar på detta?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

det er nok ikke så smart å skru en forlenger på ei magasinhagle etter siste forskrift om forbudte våpen nei...

POD har delegert myhndighet til å forfatte forskrifter til lovverk. Feel free til å ta dette i rettsystemet. (Den aktuelle forskriften er et makkverk...men alikevell...)

Link to comment
Share on other sites

Jag visste inte att Politidirektoratet kan stifta lagar ... Det är det väl Stortinget som gör? :shock:

 

Om det står i norsk lov att man inte får ha mer än 5 + 1 i haglen, kan någon peka ut på http://www.lovdata.no" target="_blank var det står att detta är förbudt?

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20110909-0930.html

§ 3. Godkjente halvautomatiske hagler

Halvautomatiske hagler som oppfyller kravene til minimum totallengde og løpslengde etter våpenforskriften § 2 første ledd, er godkjent for erverv, eie og inneha, jf. våpenforskriften § 7 annet ledd, med unntak av hagler som fyller ett eller flere av følgende kriterier:

a) bare pistolgrep uten skulderstøtte,

b) pistolgrep frittstående fra kolben under våpenet,

c) våpen påmontert rørmagasin eller magasinforlenger med mulighet for større magasinkapasitet enn 5 patroner i tillegg til patronen i kammeret, eller

d) tillater bruk av avtakbare boksmagasiner.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Hei jeg kjøpte meg akkurat en Benelli M2, men så synes jeg det var kjipt med 1 shell i kammeret og 1 i magasinet så jeg vil ta ut plumba.

Vet noen hvordan man får av de røde "lokket" der som blokkerer for magasinet på en Benelli M2?

1.jpg

2.jpg

Link to comment
Share on other sites

ja jeg prøvde i andre enden der hvor den stålpinnen står ut, men den svarte delen der satt så sykt hardt at jeg ikke turte å skru på den. Jeg så noen Youtbue filmer, men det var litt andre versjoner så jeg ble litt usikker. men takk uansett jeg skal se litt videre :)

Link to comment
Share on other sites

Skru av "endelokket", og benytt en låseringtang til å fjerne "innlegget/låseringen" som ligger over magasinfjæren. Bare husk at når låsringen taes ut så "kommer" fjæra også ut bokstavelig talt. Da er det bare å ta ut plomberingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

På den utgaven du har så er magasinrøret "limt" med Locktite, dette må mest sansynlig varmes opp for at det skal løsne.

Se denne på Yuotube - Benelli m2 - full disassembly and reassembly - "How to" Tutorial

Denne viser hvordan du kan demontere din utgave.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...