Jump to content

PPC kurs i Bergen lørdag 12. mars 2011


rla

Recommended Posts

Da er det mulighet for å få kurs i PPC i Bergen. Åsane pk holder kurs lørdag 12. mars kl 1100 på banen i Jonahola.

Kurset er åpent for alle som er medlemmer av pistolklubber tilsluttet NSF og koster kr 200.

 

De som vil være med må ha med seg våpen, ammo, hurtigladere (min. 3 stk) og/eller ekstra magasiner (min. 4). Hylster som dekker avtrekksbøyle og kan bæres i hoftehøyde. Hurtigladere/magasiner kan sannsynligvis lånes under kurset.

 

For de som ønsker å være med kan de ta kontakt på e-post: rla1952@yahoo.no innen 9. mars.

 

NB! PPC er nå ny skytegren i NSF og det kreves kurs for å skyte stevner. I Bergen vil det bli ca 13 PPC stevner i 2011. :D

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å komme bare for å se? Dette høres spennende ut! La egentlig hele pistol/revolver-sporten på hyllen for noen år siden, først og fremst siden det aldri ble arrangert noe som vekket konkurranse-instinktet mitt.

Kanskje dette kan gi ny inspirasjon?

Link to comment
Share on other sites

Takk til "rla" for godt kurs. Litt kaldt vart det på skytebanen (trudde ikkje det var snø i Bergen på denne tida). Men PPC er ein interessant øvelse som sikker kjem til å bli populær om vi får til meir stemne utover landet.

For ein feltskyttar i NSF er vel konklusjonen at det var ein del uvante skytestillingar som absolutt må trenast på, samt at 10-aren på 50 meter er svært liten.... Her fekk eg ein a-ha opplevelse. Trudde eg hadde bra presisjon i 9 mm pistolen min (Pardini) med Winchester fabrikkammo - 124 gr. fmj - og tilsvarande heimeladningar (win kula med 4,7 gr. N340), men det vart skrale greier på 50 meter sjølv med anlegg. Denne kombinasjonen har funka veldig fint på feltstemner og eg har til no oppfatta presisjonen som grei, men til PPC duger den tydelegvis ikkje. Tips til kva eg skal prøve?

Link to comment
Share on other sites

Dei fleste PPC skytterene (meg inkludert) bruker HN 125gr HP kuler, vil anbefale deg å prøve den kula med 4,5 - 4,6 gr 340 bak satt til 27.5 COL. Da får du ein faktor på ca. 135 skutt i en 6" pistol. Denne kula trenger litt fart for å gå godt så det er ikke lurt å lade den noe svakere enn dette.

 

Lykke til som PPC skytter.

Link to comment
Share on other sites

Kan kanskje også forsøke Frontier sin 124 gr 38 kule i 357. Har hørt at den skal gå bra i Pardini. Ca 27,5 lengde og 4,6 grain 340. Anbefaler å forsøke begge kuletypene og forsøke deg fram. Jeg har også brukt Frontieren i min S&W 5906 og den går veldig bra, men holder en knapp på H&N 115gr med 4,8 gr 340 i min pistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er overhodet ikke over! Stevne allerede lørdag!

 

Det blir nok holdt ppc kurs igjen ja, du finner en del info på www.ppc1500.no

De skal holde kurs på NM i felt, på Mysen i sommer. Så blir det nok et nytt kurs igjen i Bergen, når det er nok påmeldte.. Det blir nok annonsert både her, og på nettsiden deres.. Jeg tror ikke det skal være så veldig langt unna, er no en del som står på listen allerede..!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...