Jump to content

Rottweil Brennecke slugs


furuoglyng

Recommended Posts

Hei, jeg har sett en del på nettet om at Brennecke sine slugs kan sprenge opp løpet i filler pga dårlig krutt eller kule. Sluggen blir i løpet og det påfølgende skuddet gjør kål på hagla og evt. skytteren. Amerikanerne har kuttet ut alt salg av Brennecke kuler og patroner ellers. Har noen her opplevd at Brennecke kula kiler seg og ikke kommer ut av løpet? Veldig viktig.. :o

Link to comment
Share on other sites

Har også lurt litt på dette med slugs i forskjellige hagler, har selv en Star Baikal som jeg kunne tenkt å prøvd slugs i for å teste effekten på de. Er det noen spesielle choker som må til for å bruke disse, eller?

 

Ikke vet jeg om Star Baikal haglene går med slugs, har en 2 år gammel en.

Link to comment
Share on other sites

Hehe :lol:

 

Er ikke sikker på hvilken type choke som sitter i den nå, jeg fikk med ekstra choker når jeg kjøpte hagla men har så klart fått til å rote den bort, f**n.

 

Tror ikke det er så veldig trange choker i den nå, kan prøve å få skaffa ei pakke med slugs å få testa effekten på de.

 

Mår bare få stilt 1 litt OT spørsmål om jeg får lov: Er det mange av dere som bruker kikkertsikte på hagle? Altså til korte hold osv, tenker på at det kanskje kan være genialt om du har litt presist våpen og du hvertfall veit hvor skuddet havner hen? Når det blir raske skudd osv. så blir det jo ofte peking, og ikke sikting, så tenkte kanskje at kikkertsikte kunne være til hjelp i slike situasjoner?

 

Får beklage om jeg har gjort noe galt når jeg stilte dette spørsmålet når det i utgangspunktet er prat på Brenneke slugs.

Link to comment
Share on other sites

At Brenneke eller annen fyllingskule skulle være mer utsatt for dårlig kruttladning enn alle andre typer patroner er åpenbart feil. Fyllingskule i hagle er et spesialprosjekt som ofte ikke vil gi presisjon som vi er blitt vant til å kreve, selv om den nok vil være god nok til praktisk jakt i mange tilfeller. I hvert fall på moderate hold.

Naturligvis vil ikke ammoprodusentene slippe fra seg patroner de tror kan gi skade på våpen i god stand. Jeg forstår ikke hvorfro du er redd for det. Om du er i tvil om ditt våpen er egnet for fyllingskuler, send den til en børsemaker for vurdering.

 

Mads: evt kikkertsikte på hagle kan i noen tilfeller funke. Men et lite rødpunktsikte vil ofte være bedre. Skal du først ha på kikkert, bør den ha svært lav forstørrlese. Om du tenker å drive fluktskyting med sikteteknikk omtrent som i rifle, tror jeg du går på en smell... Da er det nok bedre å putte de pengene i flere turer på leirduebanen..

Link to comment
Share on other sites

Sikkerhetsbladet fra Rottweil Geco kan lastes her som PDF http://forum.waffen-online.de/index.php ... st&id=9920" target="_blank" target="_blank

 

Jeg fant også denne: http://forum.waffen-online.de/index.php ... &p=932025&" target="_blank

 

Det handler seg mest om partoner som er produsert mellom 2003 og 2006, men skjekk stemplinga på pakken som anvist, og det gjelder tysk europeisk produserte Brenneke slugs.

 

Står alt sammen på tysk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...