Jump to content

Bruneringsett.


Mr.Polar

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jeg har også brukt av disse vanlige små flaskene man får kjøpt men blir ikke noe spesielt bra og mattes veldig raskt . Kjøpte også et sett fra Tetra hvor det er med ei flaske til som en skal rense med før brunering men føler ikke det blir noe bedre .

Dette settet her blir litt spennende og hør om fra de som prøver det . Var jo betydelig dyrere eller det jeg har forsøkt men blir resultater bedre skaffer jeg ett .

Skriv om resultater karer :!:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd litt forskjellige av de flaskene man kan få kjøpt ("Black King" etc.), og har samme erfaring som siste taler, man må være flink med oljen den første tida for at overfalta skulle holde seg.

Men, etter litt eksprementering oppdaga jeg at hvis jeg først brukte rustløser (en grå gugge fra Jula...), vaska rent, så mere rustløser og vente litt til det er et nesten tørt belegg, så hadde jeg på rikelig med bruneringssyre fra flaska og masserte det inn sammen med rustløseren. Da virker det som fargen "setter" seg bedre, og det er også lettere å unngå sjolder på denne måten.

Man må selvfølgelig være påpasselig med oljinga etterpå, men rent subjektivt så synes jeg at resultatet blir bedre på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...