Jump to content

remington 700 eller browning x bolt?


ersa

remington 700 eller browning x bolt?  

5 members have voted

  1. 1. remington 700 eller browning x bolt?

    • remington 700.
      2
    • browning x bolt.
      4


Recommended Posts

har tengt å skaffe meg en x bolt men en kamerat har en 700 sps og den virker veldig smekker.

 

så jeg lurer på hva dere som har erfraing med disse riflene ville valgt?

 

både fordeler og ulemper. :D

 

og plis ikke skriv "bruk søkefungsjonen" for det er masse info om riflene her hver for seg men ikke sat opp mot hverandre.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er litt greit at folk begrunner hvorfor de hadde valgt den riflen de nevner i tråden og ikke bare slenger ut Remington eller Browning X bolt. At en rifle er blitt kåret til årets rifle av et land eller for den slags skyld et jaktblad sier oss at andre fint lite. Så begrunn folkens ellers blir sammenlignings grunnlaget noe tynt.

Link to comment
Share on other sites

Hva med en Winchester :wink:

 

Hehe men skulle jeg velge mellom disse 2 hadde det nok blitt Remington. Hvorfor? Fordi de er rimlige, presise, funksjonssikre, trenger lite vedlikehold og skulle du ha lyst til å bytte noe på den finnes det uendlige ombyggings muligheter 8)

 

Har hatt 2 stk selv. 1 i 308 win som ble solgt til fordel for noen annet en gang og jeg har nå en også i 308 win men den har langkasse da den har hatt ett lenger kaliber før. Løpet som var i den orginalt ble byttet da det var utslitt.

Link to comment
Share on other sites

Husk at dette er rifler i "billig" segmentet som blir spytta ut over en lav sko. Ein remington frå 1981 og 2011 er langt i frå det samme kvalitetsmessig. Remington rifler i dag har løp som ofte er veldig grove innvendig og derfor vil mantle mykje og har ein låskasse som ikkje er rett. Skal ikkje seie at kassa til Browning alltid er rett, men er sjelden skeiv. I tillegg så vil eg påstå att kjøper du ein Browning i "rustfritt" , så er dette det nermaste du kjem rustfri rifle, så sant ikkje børsa er coata. Skaffa ein X-bolt til ein kompis, blei positivt overaska over pressisjonen og den gummierte stokken. Vil fungere godt i dårlig vestlandsvær. Kjøp deg ein X-bolt. Lykke til med børse valget.

Link to comment
Share on other sites

Remington rifler i dag har løp som ofte er veldig grove innvendig og derfor vil mantle mykje og har ein låskasse som ikkje er rett. Skal ikkje seie at kassa til Browning alltid er rett, men er sjelden skeiv.

 

Browningkassa SKAL være rettet!

Browning sine høyteknologiske produksjonsprosesser gjør at alt er rett. Retting av låskasse, lapping av låseklakker og en rekke teknikker som børsemakere verden over bruker for å få bl.a. amerikansk-produserte rifler til å bli bra, er helt overflødige på ei Browning.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...