Jump to content

matriale for syntetisk stokk?


Recommended Posts

har lenge gått med planer om å støpe en syntetisk stokk, da ved å lage form og helle en flytende masse opp for så å dele forma i 2 eller 4 (alt etter hvordan dette passer når jeg lager den), tanken er at det helst skulle vært tokomponent, men klart, en masse som varmes opp kan og benyttes sersom den ikke må ha noe ekstrem varme.

 

første tanken var å bruke polyester og herder, bare ikke ha for mye herder i for da blir det for sprøtt. men er lutt usikker på dette, vil det holde? der vil ikke bli noe form for armering i stokken, og det er planlagt med "taktisk" stokk som da er ett pistolgrep og to "pinner" bak og kolbekappe, så det er snakk om å flylle helt opp, ikke ha noe hulrom inni.

 

noen tips eller tanker rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Var en utrolig bra tråd om det på sluttstykke, og jeg mener å ha sett en utgave av den her, men det kan være hukommelsen som svvikter. Klarer i alle fall ikke å finne den i farta.

Var i alle fall en remington 700 ADL i 22-250...

 

Der var det brukt en tokomponent epoxy fra "west systems" mener jeg det het...

Link to comment
Share on other sites

Var en utrolig bra tråd om det på sluttstykke, og jeg mener å ha sett en utgave av den her, men det kan være hukommelsen som svvikter. Klarer i alle fall ikke å finne den i farta.

Var i alle fall en remington 700 ADL i 22-250...

 

Der var det brukt en tokomponent epoxy fra "west systems" mener jeg det het...

 

ja, har og lurt litt på en ekpoxy blanding, men det må være så pass tyntflytende at det renner greit ned i alle kanter på ei lang tynn form (rifle stokk med "påfylling" ved kolbekappa)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp reparert en kano med den nye lamineringsepoxyen til Biltema.... Egenskaper som West-epoxyen.

Flyter omtrent som varm motorolje, slik at man kan trimme til ønsket tykkelse med Microballons eller lignende. Anbefales.

 

Raudnakke

 

høres lovende ut da, da er det "bare" å få laget forma da, skal jo passe låsekassa når den er feridig og da.

 

har litt tanker om å ta en gips avstøpning av "låsekassedelen" av på den eksisterende stokken, og så sette den sammen med den nye stokk delen.

Link to comment
Share on other sites

Ville sterkt vurdert å lage en "oversized" brønn til låskassedelen, men med rekylopptaksområde grovt lagt inn slik at dette er godt forankret i sideveggene. Når så børsa skal monteres, ville jeg limt søyler i stokken og beddet inn mekanismen hvilende på disse....

 

raudnakke

Link to comment
Share on other sites

jeg er med på den tankn der ja, men siden dette er plan om å bli til en sauer 202 så er jo det litt anderledes siden det er delt stokk...

 

men som sakt, dette er forstatt på planlegging stadiet, men håper å få til noe form å lage i med tiden. blir sikkert mye prøv og feil, mest feil vil jeg tro. når og hvis dette blir vellykket har jeg da mulighet å støpe stokker til andre sauer eiere og, men pm dette er ett prosjekt som blir ferdig i min levetid vil jo tiden vise da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...