Jump to content

Salongrifle links hva anbefales?


braddenauto

Recommended Posts

Hei!

Er på utkikk etter ei 22lr i links,å lurer derfor på hva skal en velge?

er villig til å legge litt penger i dette for å få et våpen som virker og som jeg kan ha lenge.

så det jeg er ute etter er å få anbefaling på et bra våpen og gjerne kikkert.

kanskje ei pakke løsning der det er våpen kikkert og demper.

 

kom gjerne me tips om ammo.

Link to comment
Share on other sites

Kan gå god for CZ 452 American i 22lr. Knall god børse etter mitt syn. Går fint med vanlig CCI til trening. Lapua går godt og det samme gjør RWS.

Bare husk å få justert avtrekket først som sist, da det er noe "rått" fra fabrikk, koster ca 500 kr å få gjort dette.

Kan jo sjekke om CZ 455 kommer i links, er litt usikker. Her har du mulighet til løpsbytte også, ekstra løp kommer til 22wmr og 17hmr.

 

Lykke til med valget!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå som CZ 452 American kommer i links burde valget være enkelt. Knallgod rifle med en suveren presisjon. Litt sånn storviltrifle følelse og American stokken er bedre egnet for kikkertsikte. Minuset er som Fjøra sier noe tungt avtrekk, men det lar seg fikse av en børsemaker eller ved kjøp av nytt avtrekk. Er links skytter selv men dessverre var ikke rifla å få i links når jeg kjøpte den.

Link to comment
Share on other sites

Klippet fra CZ sine hjemmesider:

http://www.czub.cz/en/catalog/80-rimfir ... RICAN.aspx" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

CZ 455 American:

BoltAction - Senior

 

The CZ brand rimfire rifles of the Senior category are intended for advanced, experienced and professional shooters. The offer consists of 14 basic models including two left-handed versions. Individual models differ especially by the execution of the stock with pistol grip (beech, walnut, plastic, various shapes, full-stock version), different types of barrels, surface finishes and the presence or absence of open sights.

 

Ser ut som CZ 455 American kommer med to i links ihverfall. Er det jeg har funnet ut hittil på CZ sine sider, de er litt treige med å oppdatere og legge ut årets katalog. Er fremdeles kun 2010 katalogen tilgjenlig enda. Regner med at årets er like rundt hjørnet. Meget bra for oss linksskyttere som ofte har færre, dyrere og til tider dårlig utvalg. Hadde nok vurdert denne sterkt i og med at den har løpsbytte tilgjengelig. Kan jo kjøpe flere løp etter hvert, fordel iforhold til dagens jaktvåpengarderobe med begrensning på 6 våpen.Samt at samme børsa får større bruksområde, så kjekt!Have-syken kan komme fort, må nesten passe meg nå... :lol:

 

Ellers gå for CZ 452 American. Jeg er i hvertfall fornøyd, kommer aldri til å selge den.

CZ har i lang tid levert gode børser og er vel av det merket det er solgt mest salongrifler av i Norge, grunnen er enkel:Gode, solide og presise til en grei penge. Mye børse for pengene til trening og jakt. Hadde aldri vært i tvil hvis jeg skulle valgt igjen.

Bare husk å få jusert avtrekket!!!

 

Gå for American du, ikke svinerygg. Greit iforhold til kikkert (rett stokk) og kinnkontakt ihvertfall. Må nok uansett beregne noe venteid, tar lang tid før ting kommer til Norge. CZ 455 American fantes ikke da jeg kjøpte min CZ 452 American, hadde nok kjøpt 455 selv i dag om jeg skulle handlet. Ikke sikkert at behovet er der i dag, men det kan fort komme etter hvert. Have-syken kan komme raskt og kammeret er ihvertfall ikke med på å dempe den ihvertfall....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja det kommer jo an på det. Selv har jeg en Bushnell Legend 3-9x40. Funker den. Bestillte forøvrig fra http://theopticzone.com/" target="_blank

Ser at nå har de Elite 4200 3-9x40, Multi-X, Matte til 229 USD. Dollaren er vel under 6 NOK så det er vel litt å spare, bare sjekk med norske priser først. Om du bestiller fra USA så må du huske frakt, toll + forsikring i tillegg. Finn ut om det lønner seg. EV sett på Leupold, gode og solide kikkerter eller noe litt dyrere kikkerter som selges rimligere på bruktmarkedet. Ebay ville jeg vært veldig forsiktig med, har vært mye svindel og salg av jalla kopier der.

Link to comment
Share on other sites

Se her, på framsiden til schou ----> http://schouvapen.no/" target="_blank" target="_blank

 

Riflepakke:

 

CZ 455 Standard, kaliber 22LR

Kikkertsikte 4x32

Montasje

Lyddemper

 

Ekstra løp kr 1.590,-

 

Kjøper du et løp i f.eks 17 HMR har du børse lenge!!!! KJØP KJØP! :!:

 

Denne kjem ikkje i links utgave før i 2012 i følge Schou. Eg fekk svar på mail i forrige veke.

Eg har veldig lyst på den pakken når den kjem i links :D

Link to comment
Share on other sites

At den ikke er tilgjengelig før 2012 i links kom ikke som et sjokk. Legge inn bestilling nå for så få den rett på nyåret neste år. Veldig greit med løpsbytte altså, et tungt argument for å vente samt å ikke kjøpe heldemper. Spar opp litt flere kronasjer (siden børsa ikke kommer før til neste år uansett) å kjøp skikkelig optikk og demper, samt legge penger til side for de ekstra løpene. Er nok det jeg ville ha gjort. Tror nok det du vil bli mest fornøyd med i det lange løp.

Link to comment
Share on other sites

American 452 er ikke dumt. Flere kammerater er enige med meg etter det jeg har lest her inne angående børsa.

 

Med en 22lr i hus mangler du bare:

 

Rifle 223 til småvilt og predatorjakt.

Rifle 6,5 til alt norsk vilt som skytes kan.

Hagle 12/76 o/u til allroundjakt.

Hagle 20/76 o/u til lange dager i skogen og fjellet.

Hagle 16/70 s/s til harajakt og los og fordi det er kos.

 

Vips så var den jaktvåpengarderoben oppfyllt.

 

Slik kan det gå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...