Jump to content

CZ 85 Combat eller...?


Lippo

Recommended Posts

Leter etter et 9mm våpen hovedsaklig til bruk for production og felt. Ser at CZ 85 Combat får veldig gode kritikker rundt om på nettet.

"Very accurate and very reliable", "Best value for money"., "Very good trigger", "This is the best deal going in 9mm's"

 

Prisen på dette våpenet er ca 7000. Spørsmålet jeg stiller meg er om Pardini eller STI er verdt 2-3 ganger prisen. Jeg regner med at våpen til 15-20.000 er bedre, men vil jeg som er nybegynner merke den store forskjellen?

 

Dersom penger ikke er det viktigeste, bør jeg da gå for noe annet enn CZ?

Link to comment
Share on other sites

Om penger ikke betyr noe, kjøp SVI. Les Baer er et hakk dårligere finsih men presisjon og holdbarhet er toppers (den må skytes inn med 1000 - 2000 skudd før den blir "smooth" - skal være sånn fordi den er skrudd sammen etter "thight fith" filosofien). Ved å kjøpe noe skikkelig med en gang så sparer du deg for ergrelser senere.

Link to comment
Share on other sites

Du har mer igjen for å kjøpe CZen og bruke mellomlegget på ammo, enn å kjøpe en ultratight konkuransepistol fra dag 1.

 

Verditapet er mindre i kroner og ører, hvis du finner ut at livet, lyset og veien ikke var gjennom pistolskytingen allikevel og om du finner ut at du vil satse stort kan du ta den store investeringen/oppgraderingen etter at du har holdt på litt og fått ett realistisk bilde av ambisjonsnivået ditt.

 

En mulighet kan være å ta en titt på noe som ligger midt i mellom disse våpnene, som CZ75 Shadow.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har skutt 30-40 skudd med Smith M&P og har selv en CZ75 SP1 Shadow. Personlig syntes jeg CZen var et mye bedre valg for meg. Skyter bedre med den. Men tror det er viktig at du prøver begge før du eventuelt velger.

 

Jeg syntes avtrekket på CZen er relativt bra ut av esken, men vil du ytterligere forbedre den så skifter du til 15lbs fjør og setter inn competition hammer. Begge deler får du originalt fra CZ, ergo går det også fint i production.

 

Har dyttet ca. 2000-2500skudd igjennom CZen siden desember, uten et eneste feilslag. Ikke ett klikk. Ikke én matingsfeil. Veldig fornøyd :D

 

Lykke til med valget!

 

B

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt med Combat'en i 5-6 år, og har skutt over 7000 skudd uten en eneste feil av noe slag. Dvs, hylser av aluminium vil den overhode ikke spise, men den har aldri feilet med all slags vanlig ammunisjon, alle typer kjøpeammo, og hjemmeladet med alt fra selvstøpte blykuler til hullspisser. Pressisjonen er god, men avtrekket kan utvilsomt forbedres. Dessuten er 75/85 modellene pene å se på:)

Link to comment
Share on other sites

Har nå fått tips om Sig P226 XACT som er til salgs. Hvilket våpen er dette? Finner ikke mye info om XACT. Er dette en variant av P226 X-FIVE eller P226? Utseendemessig ligner den på denne:

http://www.sigsauer.com/Products/ShowCa ... oductid=61" target="_blank

 

 

Edit:

Har funnet ut at den ikke heter XACT likevel. Det er visst samme våpenet som på linken over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...