Jump to content

spennende stokk til rem 700 sps og Savage 10FP LE.


Hedmarkingen

Recommended Posts

Denne stokken så mye mer prakrisk ut å istallere enn bla. Elisio sine stokksystemer da man ikke trenger å løsne løpet. Leste ikke alt på linkene jeg, men er det noen som har sett pris i USD? Står det under 700 USD's en plass? I såfall havner den på mellom 6000 og 7000 vil jeg tippe. Er vel omtrent det man må betale for det meste andre man får av stokker med en del justeringsmuligheter på.....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Burde ikke være noe i veien for å jakte med disse om rifla er godkjent.

 

Stokkene ser meget kule ut, men siden røret som danner "fortreet" på stokken ligger høyt over toppen på kassa, ser jeg for meg at det blir problemer med å få på en kikkert med stort objektiv. Jeg har super-high leupoldringer ringer på den ene rifla mi og det er bare så vidt at jeg får på min Nightforce BR med 56mm objektiv. Den bygger jo mye pga. paralaksejusteringa på objektivet, men av bildene så ser jeg at jeg bare kan glemme å få på denne med standard Remington baser/ringer. Dette er jo ikke noe problem å få til om man vil. Det er jo bare å bytte til noe annet, eks ei picatinnyskinne som bygger en del i høyden, men det er greit å være klar over.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mailet med produsenten, og fikk dette svaret her:

 

Hello Mr. Sandberg, Yes, it is no problem for us to inlet a left hand Tikka in 300

WM. We currently do not have a distributor in Scandinavia-Norway so these must be

shipped through an exporter. Exporter fees are $250 for the permit and 15% of the

invoice total.

 

Skal sjekke om han har avtale med et eksportfirma.

 

Ellers er det en tråd på http://www.snipershide.com" target="_blank ang denne stokken:

 

http://www.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1910387&nt=7&page=1

 

Edit: fikk kjapt svar fra Mr.Miller:

 

Hellol, I have had several people have their chassis sent

to an acquaintance in the states who then in turn ship them the chassis as a "gift".

This eliminates the need for you to pay the export fees as well as the import

taxes. If your friend is going to apply for an export permit, you will still have

to pay the $250 fee for the license but you would not have to pay the 15%.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Trekker ut i tid denne tråden men, noen som har fått tak i en slik stokk?

 

Jeg prøvde å kjøpe direkte, men han kan/vil ikke eksportere, prøvde å få han til å sende via jetcarrier, det gikk ikke (jetcarrier bekreftet at de kunne sende stokken over dammen) har prøvd 2 stk våpenbutikker, men fikk ikke positiv respons.

 

Er det noen som helst mulighet til å få tak i en slik stokk mon tro... ? Because i really really really want one .... hehe

 

Har en kompis som er i usa på utdanningsvisum. Han kan hjelpe meg, bestille til sin adresse, for så å sende via jetcarrier, hvis han ikke bryter noen lover etc som roter til visumet hans.

 

Slik jeg har forstått det på andre tråder her ang eksport fra us så kan han sende varer intill 100usd til meg.

 

Noen smarte tips her?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Lurer på ny stokk til min rem 700 sps 30-06, men finner ikke ut på midway hvilke som er til min..... :oops:

 

Noen som kan dele deres erfaringer på stokk til jakt, og noe bane.? :)

 

Hvorfor er det slik att det ikke er klaring mellom løpet og stokken?

 

Tenkt og prøve og pusse den myke stokken selv, men er fersk innen det område, og redd for og gjøre vondt verre.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...